A kormányotok dilettáns gazdaságpolitikája nem csak az ellenzéket, hanem minden Magyarországon élő embert érint, hiszen holnaptól, ami olcsóbbá tehetné az életet, azt is megadóztatja az Orbán-rezsim.
2016.10.01-től durván felemeli az üzemanyagok árait!
Pontosan miről is van szó?
Tavasszal elfogadtak egy törvényt, mely szerint amennyiben a Brent olaj hordónkénti világpiaci árát tartósan 50 dollár alatt jegyzik, a benzin és a petróleum esetében a jövedéki adó literenként 5, a gázolajé literenként 10 forinttal emelkedhet. Ha ez még nem lenne elég bevételnövelő, természetesen a jövedéki adóra még rá kell számolni az Európában egyik legmagasabb ÁFÁ-t, így tehát szombattól a benzin 6,35, míg a gázolaj 12,7 forinttal lesz drágább. (A benzin jelenlegi fogyasztói árának ~36% a benzinár és 32% a jövedéki adó tartalom, ugyanez gázolaj esetében ~42% és 26%)
(kép: greenfuel.hu)
Most is, mint a tranzakciós illeték bevezetése körül, már hallom is a „kórust”: én úgysem autózom - tranzakciós illeték bevezetésekor: nekem nincs is bankszámlám - akinek futja ilyen úri huncutságokra, az fizesse meg!
Csak hát ez nem így működik!
Mert az áruk szállításának jelentős része közúton történik gyakorlatilag kizárólag diesel üzemű motorokkal hajtott gépjárművekkel. Egy kamion, ha korszerű motorral van szerelve ~35 liter gázolajat eszik meg 100 kilométerenként. A jelenlegi emeléssel ez azt jelenti, hogy kilométerenként 4,445 forinttal nő a szállítási költség! Persze a kisebb boltokhoz a nagykereskedelemtől kisebb áruszállítókkal érkezik a termék. Ezek fogyasztását ~15 literrel számolva 1,905 forinttal fog növekedni a kilométerköltség! Ezt ugye a fuvarozók véletlenül sem fogják lenyelni, ahogy a kereskedők sem. Ezek a plusz költségek minden termék árára hatással lesznek, és nem lefelé fogják ezt mozdítani, tehát inflációs hatása lesz. Ehhez vegyük hozzá, hogy a nyugdíjakat 2017-ben a kormány 0,9%-kal emeli, ami 100.000,- Ft nyugdíj esetén 900,-Ft/hó emelést jelenthet, de azt ugye tudjuk, hogy a nyugdíjak jelentős része ezt az összeget nem éri el, tehát az eddig is rossz helyzetben lévő alacsony jövedelműek életét tovább nehezíti ez az adómódosítás!
Akkor tessék kicsit matekozni!
Az ilyen típusú adópolitika úgy zseniális, ahogy gonosz is!
Ahogy bevezették a tranzakciós illetéknek nevezett adót, ahogy megadóztatták a közművezetékeket, úgy most ha olcsóbb lenne az üzemanyag, gyorsan plusz adóval terhelik.
Hol ebben a gonoszság?
Gyakorlatilag minden esetben valamelyik felelős miniszter kiállt, hogy szerintük a versenyhelyzet miatt a bankok és szolgáltatók úgysem terhelik át a fogyasztókra, tehát ha átterhelik, akkor ezek a gonosz bankok-szolgáltatók tették ezt.
Hol a zsenialítás?
Mással szedetik be az adók egy jelentős részét, így az állampolgárok egy része azt látja csak, hogy növekedtek a banki költségek, növekedtek szolgáltatói díjak, növekedtek az üzemanyagárak és ebből következően minden ár. Persze így nem a kormány és annak gazdaságpolitikája a hibás, hanem a bankok, szolgáltatók szállítmányozók stb. - egyszóval mindenki, csak Fidesz-kormány nem.
Pedig de!
Hiszen az unortodoxia közepette valahogy utolsók között kullog a gazdasági versenyképességben Európába, ahol a gazdasági növekedés is elmarad a környező országokétól, ahonnan alsóhangon is 500-600 ezren vándoroltak ki gazdasági migránsként Európába, ahol már lasszóval kell fogni a képzett munkaerőt, sőt vendégmunkások bevonásával tudják csak megoldani a munkaerőhiányt.
Ha normális gazdasági mechanizmusok működnének az országban, és nem csak az oligarchák feltőkésítése lenne a cél, nem lenne szükség az üzemanyag eddig is hatalmas adójának emelésére, hiszen idén csak az állami földek eladásából 270 milliárd (270 000 000 000,- Ft) forint bevétele volt a kincstárnak. Közben gyakorlatilag az arany- és devizatartalék is eltűnt a Quaestor-pénzekkel együtt.
Hol a lé elvtársak? Hol a lé?