Kerepesi Tibor

Fekete-Fehér, Igen-Nem

2017. február 13. - Kerepesi Tibor

Nem, nem akarok Orbán évértékelőjének beállított középszerű uszításáról írni. Nagyjából arról szólt, hogy normális országot építeni képtelen kormány valóságtól elszakadt vezetője, hadba szólítja híveit mindenki ellen akik ezt látják és szóvá is teszik alkalmatlanságukat és azt, hogy az hatalmukat csak az ország kirablására fordítják (Harcolunk a migrásonk ellen, bár nem is jönnek. Harcolunk Brüsszel ellen, de a gazdaságot csak az onnan érkező pénzek tartják életbe. Harcolunk a saját állampolgárain/civiljeink ellen stb). Nem mintha a magyar történelemben nem lenne számtalan értelmetlen döntésre példa.

Erre találtam is egy viccet:

A második világháborúban Magyarország hadat üzent az USA-nak. Magyarország nagykövete bement a washingtoni külügyminisztériumba, majd átadta a hadüzenetet. Ezután a következő beszélgetés zajlott le:

USA Külügyminiszter: – Mi az Önök államformája?

Magyar nagykövet: – Királyság.

– És ki a királyuk?

– Nincs királyunk, hanem kormányzónk van.

– Ki a kormányzó?

– Vitéz Horthy Miklós tengernagy.

– És van Önöknek tengerük?

– Az nincs.

– Értem. Van az USA-val szemben területi követelésük?

– Nincs.

– Van valamilyen országgal szemben területi követelésük?

– Igen. Ausztriával, Csehszlovákiával, Romániával…

– Értem. És azokkal szemben is hadat viselnek?

– Nem, ők a szövetségeseink.

 

Azért, hogy az évértékelőt egy nappal a „becsület napja” elé tették, minimum szerencsétlen, de ha a stílust vesszük, akkor pont illeszkedik a másnapi, rendőrség által biztosított náci felvonuláshoz, ahol is a karhatalom törvénytelenséghez asszisztál! De így van ez a mi kis pocsolyánkban.

somogyma_hu_1.jpg

                                                                                                  kép: somogyma.hu

Bödőcs Tibor szerint, nálunk egy pocsolyáról azonnal egy delfin show megrendezése jut az eszünkbe, így pályázunk az Olimpia megrendezésére is.

Szerencsére, több sikertelen kísérlet után végre sikerült egy Olimpiáról szóló népszavazási kérdést átverekedni. A mai állás szerint csütörtökig a szükséges tartalékokkal együtt meglesz a megfelelő számú aláírás, ami a referendum kiírásához szükséges. A valódi vagy álellenzéki pártok hozzáállása azért nagyon elgondolkodtató.

A Jobbik nem gyűjt.

Az MSZP akkor állt immel-ámmal bele, amikor már vélelmezhető volt, hogy sikeres lesz az akció. Nehogy kimaradjanak belőle, de ne is tegyenek hozzá sokat.

DK nagyon nem keveredett bele az ügybe.

Az LMP és a Párbeszéd meglovagolva az akciót, a MoMentumot a mozgalom pultjai mellé kitelepülve gyűjt.

Az Együtt önálló kitelepülési helyszíneken teszi hozzá a saját teljesítményét (!).

Személy szerint bízva abban, hogy meglesz a szükséges és érvényes aláírás a népszavazáshoz, arra vagyok kíváncsi, hogy időnként egy fahasogatási alkalmatosság szintjére süllyedő Tarlós és az őt bábként mozgató Fidesz mit fog lépni.

Belemegy-e egy minimum véleményes népszavazás kiírásába?

Gyáva módon CÖF segítséggel megtámadja a döntést, hogy húzzák az időt az őszi NOB döntésig?

Esetleg Kaposvár, kétes múltú polgármesterét, Szita Károlyt követve eláll az eredeti szándékától?

És még számos aljas, tehát bizonyos körökben támogatott húzással, megakadályozhatják a népszavazás kiírását?

(Azt azért elmagyarázhatná nekem valaki, hogy vélhetőleg az egész országot nyomorba döntő eseményről, miért nem az egész ország lakosságát kérdezik meg? De bízzunk a budapestiek bölcsességében!)

Csapdahelyzet ez, főleg a tavalyi „migráncsozós” népszavazás tükrébe!

Ha kiírják és nem lesz érvényes és eredményes, de a nemek elsöprő többségben lesznek, akkor ugye politikai kötelessége a döntéshozóknak azt figyelembe venni, mert egyébként a miniszterelnök a saját kijelentést vonná kétségbe. Persze a köpönyegforgatáshoz neki több garnitúra is a rendelkezésére áll.

Ha kiírják és érvényesen lesz, győzhetnek a nemek, akkor azért van baj bőségesen! El kellene számolni a semmibe kilapátolt milliárdokkal, mert ugye nem fordítva kellene ülni a lovon, hiszen úgy illik (normális helyen), hogy először kérdezünk és utána cselekszünk! Ráadásul vissza kell lépni. Blama vastagon!

Persze győzhetnek az igenek a jelenlegi közvélemény kutatói kimutatások ellenére is. Akkor bízhatunk a NOB döntnökeinek bölcsességében, hogy nem feltétlenül akarják még egy ország gazdaságát bedönteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kerepesi-tibor.blog.hu/api/trackback/id/tr1512253730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.02.14. 16:26:19

@EU zászlót mindenhova!: Persze, teljesen nyilbvánvaló, hogy már csak arra játszanak, hogy nagy dérrel durral bejelentsék,. hogy megvan a 138000, aztán majd indulhat az ajvék, hogy a ditatúra nem engedi megtartani, holott az érvénytelen aláírások miatt nem lesz lehetséges.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.02.14. 16:27:56

@Frady Endre: Mi van Endre? Annyira komoly a tét, hogy váltottál prózára..:))))) Önfeláldozó cselekedet volt..;)

Kivlov 2017.02.14. 16:28:02

@chrisred:
Aha. És a bizonytalanok közül mindenki olimpia ellenes.
Illetve azért bizonytalan, mert tudna valakire X-et húzni. Persze.
Kommerek szereznek max 100e szavazatot vele pluszban, semmi több.
sz*pnak így is, úgy is. :D

Le Orme 2 2017.02.14. 16:30:41

"USA Külügyminiszter: – Mi az Önök államformája?

Magyar nagykövet: – Királyság.

– És ki a királyuk?

– Nincs királyunk, hanem kormányzónk van.

– Ki a kormányzó?

– Vitéz Horthy Miklós tengernagy.

– És van Önöknek tengerük?

– Az nincs.

– Értem. Van az USA-val szemben területi követelésük?

– Nincs.

– Van valamilyen országgal szemben területi követelésük?

– Igen. Ausztriával, Csehszlovákiával, Romániával…

– Értem. És azokkal szemben is hadat viselnek?

– Nem, ők a szövetségeseink."

Ez ugyanannyira hiteles, mint amikor spalatói Tamás a muhi csatáról beszámolva közli Batu kán gondolatait és alvezéreivel folytatott párbeszédét.

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.14. 16:32:31

@a nemzet fogatlan provokátora:

Lehet kiürült a bérrettegésre használt szószedet .

Ilyenkor napokba telik mire feltölti fikázó és gyűlöletkeltő tartalommal a raktárt.. ;)

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.14. 16:34:57

@Kivlov:

Ez magától értetődik.

A bizonytalanok autómatikusan a ballib szavazókhoz kell hozzá adni minden esetben.
Akkor is ha szavazni mennek a ballibek, mint most, és akkor is ha nem mennek szavazni, mint a migráns elleni népszavazásban.

Vagy mint a 2014-es választások elött:
- "Aki nem szavaz, az Orbánra szavaz" mondták a ballibek, majd rögtön utána:
- "Kevesebben szavaztak Orbánra, mint ahányan nem rá, ezért illegitim".

sZulamith 2017.02.14. 16:50:14

"Akkor bízhatunk a NOB döntnökeinek bölcsességében, hogy nem feltétlenül akarják még egy ország gazdaságát bedönteni." Ebben bizom én is. Az eddigi gyakorlat alapján kizárt, hogy a kormány hagyja, hogy ne neki legyen igaza. Netán mégis, akkor visszaüt.

Szerintem annyira nem kell csodálkozni, hogy az ellenzék nem állt a Momentum mellé. Ugyanis ők mindjárt az elején kijelentették, hogy nem akarnak semmiféle pártoskodást. Azok meg vették a lapot.

Birkesz 2017.02.14. 16:52:02

@Le Orme 2: egy mondat előtte elkerülte a figyelmedet:
"Erre találtam is egy viccet:"

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.14. 16:55:50

@a nemzet fogatlan provokátora: Itt a versike arról, hogy szerintem hogy lett megszavazva:

Budapesti Olimpia

- „Úgy ingok, akár egy hinta…”
- „Nem csodálom Zolim, pia!”
- „Ja, és pont oly ütős, mint a
Budapesti Olimpia!”

- „Ó, agyatlan egyetlenem,
Kire sors elmebajt ráoszt,
Közgyűlésben ugye te nem
Szavazod meg ezt a káoszt?!”

- „Jaj, ne hergeld magad drágám!
Pont olyan vagy most, mint akit
Titkos féreg foga rág ám!
Örülj e sport-hepajnak itt!”

- „Pesten újabb stadionok?!
Nem kell ide olimpiász!
Rá, ha szavazol, te konok,
Széjjelverlek! Jobb, ha piálsz!”

Piált ő, de megszavazta:
Szesz tort ült a józan észen,
S vígan felkiáltott: „Azta!
Kenyér helyett cirkusz lészen!”

HA MAGYARORSZÁGRA JÖSSZ, NEM NYERHETED EL AZ ARANYÉRMEINKET!
Nemzeti Olimpizáció /egy nagy kék óriásplakát/

„Képviselőtársaim nevében kikérem magamnak azt a feltételezést, hogy mi masszív alkoholisták lennénk! Az igaz ugyan, hogy nem mindenki veti meg a cefrét, de az már nem igaz, hogy szavazáskor illuminált állapotban nem mindig találjuk el azt a gombot, amelyet szeretnénk! Nem mindig igaz!” /Dr. Rizling Rezső, önkormányzati képviselő és a Rizling és Társa Nemzeti Ital- és Hűtőfolyadék Kereskedelmi Konszern társtulajdonosa/

„Gyeünk Rözs… Rózs… Rezső, mommenneki, homommentán ittamkicsit, demá… demá… demájóvagyokk… hukk! Éjjenalimpia! Hukk!” /Zöldüveges Zoltán, önkormányzati képviselő és a Rizling és Társa Nemzeti Ital- és Hűtőfolyadék Kereskedelmi Konszern társtulajdonosa/

„Na, gyere csak ide Zolikám, hadd józanítsalak ki ezzel a 10 unciás pszichológiai kesztyűvel! Nesze! Olimpia, mi?! Nesze! Dugó, káosz, államcsőd, mi?! Nesze! Brühühü! Ó, hogy én miért nem a Mézga Gézához mentem feleségül?! Nesze! 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1… KO!” /Zöldüveges Zoltánné Hufnágel Hedvig, diplomás ápolónő és félnehézsúlyú ökölvívónő/

„A remek budapesti kapcsolataim révén simán el tudom intézni, hogy a magyarok lemondjanak országunk, Azerbajdzsán javára a 2024-es olimpiáról. Van az a pénz és vannak azok az illetékesek. Ha mégsem tennék, akkor fejek fognak hullani.” /Ramil Safarov, azeri baltás gyilkos/

„Szívesen jönnék a budapesti olimpiára, csak félek a határátkeléskor a rozsdás drótkerítésen való átmászás okozta sérülésektől.” /Ahmed al Kebab, szír hosszútávfutó/

„Aljas rágalom, hogy mi, egykori küzdősportolók, csak megfélemlítés céljából voltunk ott a közgyűlés ügydöntő szavazásán! Az, hogy a teremőröknek kiosztottunk pár pofont, nem jelent semmit. Szemtelenek voltak, mert volt pofájuk elkérni a személyi igazolványunkat. Szerencsére volt TAJ kártyájuk, így a mentők ingyen elszállították őket.” /Góliát Géza, nehézsúlyú birkózó olimpiai bajnok és a Tar Bár kidobóembere/

„A 2024-es budapesti olimpia nagyon jó alkalom lesz az EU-ból való kilépés és a nyugdíjrendszer összeomlása ötödik évfordulójának elmismásolására. Az emberek végre igazi cirkuszt kapnak, ami elfeledteti velük a száraz kenyérét való mindennapi sorban állás kényelmetlenségeit.” /Demagóg Dezső, a Népbutítási Minisztérium államtitkára/

„Vajon mire van kevésbé szüksége Budapestnek, egy örökkévalóságig legagyásító olimpiára, vagy a sárga föld alá lebutító Frady Endrére? Anyám szerint egyik tizenkilenc, a másik alsó híján huszonegy, de ő unalmában mást se csinál, csak kártyázik a számítógépen. Szerintem viszont egy Frady Endrét a csepeli olimpiai stadion alapkövébe bebetonozó munkás nagyon is méltó lenne a maga bérére. Ámen!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Budapesten még nem jártam. De, ha ott mindenki ilyen tapló, akkor az ő érdekükben nem is fogok. Félek, hogy sokakat megfojtanék a hónaljszőrömmel.” /Chuck Norris/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2015/06/budapesti-olimpia.html

sZulamith 2017.02.14. 16:56:11

@Ballib cenzúrázók réme 24:" Itt is fogja tudni mindenki, aki támogatta az Olimpiát, hogy a ballib hazaárulók faroltak ki a projekt mögül, mint minden mögül ami a nemzeti öntudat erősítésére alkalmas." Szép mondat, a vége meg pláne:)

Netuddki. 2017.02.14. 17:19:59

"El kellene számolni a semmibe kilapátolt milliárdokkal"

Ez a lényeg! Nagyon jól tudják, hogy esélytelen a zolimpia, mégis elbasztak rá 100 milliárdot.

Mellesleg: Az orbán pereputtya megint belekeveredett valami mutyiba.
index.hu/gazdasag/2017/02/14/meszaros_kornyekerol_torlesztettek_orban_rokonainak_tartozasat/

Ezzel se ártana elszámolni! Akarom mondani, el kell számoltatni, magától úgy sem fog.

Netuddki. 2017.02.14. 17:21:00

@Ballib cenzúrázók réme 24: "Itt is fogja tudni mindenki, aki támogatta az Olimpiát, hogy a ballib hazaárulók faroltak ki a projekt mögül, mint minden mögül ami a nemzeti öntudat erősítésére alkalmas."

Anyád, meg a mocskos tolvaj fajtád, az!

Netuddki. 2017.02.14. 17:22:41

@Ballib cenzúrázók réme 24: Ja, és nem akart itt senki olimpiát, te tetü! Úgyhogy nem is volt miből kifarolni. A mocskos tolvaj fideszes fajtád viszont még kifarolhat őszig.

gigabursch 2017.02.14. 17:25:20

Az fel se merül a poszterben, hogyha annyira ellenezné a lakosság a az Olimpia megrendezését akkor mondjuk 5 nap alatt lett volna 300.000 aláírás?

Itt megy a nyökögés, hurrá lesz népszavazás. Talán elmennek rá 200.000-en és 2/3a az olimpiára fog szavazni...

Kell ez nektek?
ügyifogyik...

Brigante · http://www.itthonrolszabadon.hu/ 2017.02.14. 17:41:58

Apró megjegyzés: az LMP a MoMentummal egyeztetve települ ki mindenhova. Tehát ez a mondat nem helytálló "...Az LMP és a Párbeszéd meglovagolva az akciót, a MoMentumot a mozgalom pultjai mellé kitelepülve gyűjt. ..."

a nemzet fogatlan provokátora 2017.02.14. 17:58:51

@Le Orme 2: Csehszlovákia nem volt a szövetségesünk, legfeljebb a tisoi Szlovákia. Ausztria pedig az anschluss után megszünt önállóan létezni, és a harmadik birodalomba olvadt "Ostmark "néven.

nemecsekerno_007 2017.02.14. 18:00:45

"Csapdahelyzetben a kormány az Olimpia népszavazással?"

Nem.

De nyílván a patás Orbánnak már remeg a patás lába. :)

A bizonytalanok száma, annyi mint a Fidesz-KDNP biztos szavazói. A Jobbik van még meg az MSZP. A többi futottak még kategória.
Ostobaság ugyanazt csinálni és más végeredmény remélni. Vagy kitalátok valami más módszert v. kezdjetek regisztrálni az álláskereső oldalakon.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.02.14. 18:01:40

@Frady Endre: Köszönöm, már azt hittem elhagyott az ihlet..De most megnyugodtam.

fugyp 2017.02.14. 18:18:14

Talán kellene még is olimpia. Különben soha nem szabadulunk ettől a zsebnácitól. Jobb előbb, mint soha.

torró 2017.02.14. 18:46:57

Szerintem meg lazán kijönnek belőle. Volt egy hsz -m most 9-n. Gyakorlatilag fikciónak szántam, vagy viccnek. De ma az INDEX-n van egy poszt ami szinte lekopírozta, csak kicsit bővebben, az én általam írt hsz-t. Ha gondoljátok olvassátok el. Érdekes! először a hsz:
"
2017.02.09. 08:18:33
A Momemtumot a FIDESZ hozta össze, mert így könnyen ki lehet hátrálni az olimpia mögül, sőt, ha párttá alakul kevesebb szavazó jut a az ellenzékiekre. Ugyanis akik eddig sem jártak szavazni, azok ezek után sem fognak. Tehát innen nincs mit elvenni. Vannak az ingázók, akik esetleg a fiatalokra szavaznak, és így máris megosztott az arány. A Fidesz szavazóktól sem hiszem, hogy visznek el. A képlet adva van. Na?? Ez hogy tetszik? Ja! Azonkívül, ahogy mások is írják, ha nincs olimpia, több lóvét lehet osztani választások előtt. Márpedig az emberek nagy többségét az érdekli, mennyi zsé marad a zsebben. Bírom az ilyen összeesküvés elméleteket. Bakker, és mi van ha tényleg igazam van?Tegnap nézem az ATV riportot a kiugrott MSZP-s csajjal, azt mondja vannak olyanok a pártban akik nem is akarnak kormányváltást! Neveket nem említett. Na mondom, "Béláim! Gondolkodjunk!Gyorsan bedobtam egy felest, arra jutottam, hogy inkább még kettőt bedobok, és legalább jól érzem magam! Nnnna! "
A poszt linkje és részlet!:
kendoereje.blog.hu/2017/02/13/nem_ertem_vagy_megis#comments
"Ki áll a Momentum mögött? Kinek az érdeke a Momentum sikere? Kinek van pénze ezt finanszírozni?
Orbánnak biztosan!"Olimpiától meg lehet szabadulni, elegánsan, nagydobra verve, hogy a kormány tiszteletben tartja a nép akaratát!
Létrejön egy új, azonnal igen népszerű ellenzéki párt, amelyik egyből viszi a szavazókat Gyurcsánytól, meg Vonától, meg Botkától, meg mindenkitől."
Elnézést, nem reklámozni akartam, csak meglepődtem!

Janossz 2017.02.14. 18:49:49

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Persze. Mert azok NÁcivilek, mi?
Menj már valami kövér legelőre, ne rontsd itt a levegőt!

Janossz 2017.02.14. 19:10:25

@torró: Nem ilyen egyszerű. Mert ugye, eddig ami kipattant a fejükből, mindig úgy lett.
Azért nem fognak most egy látványos öngólt rúgni, hogy egy meggondolt (van ezeknél olyan?) döntésükből kifaroljanak.
Az általuk célzott közönség szemében vereség lenne. Az meg a gyengeség jele, megengedhetetlen.
Az meg, hogy a balos katyvasz hogy alakul még egy év alatt, nehezen megjósolható, mindenesetre egy jelképes győzelem sokat dobhat rajtuk.

Attilajukkaja 2017.02.14. 19:14:27

"Az MSZP akkor állt immel-ámmal bele, amikor már vélelmezhető volt, hogy sikeres lesz az akció. Nehogy kimaradjanak belőle, de ne is tegyenek hozzá sokat."
Úgy látszik, a szerző nem tudja, hogy a Momentumosok kérték meg az MSzP-t, hogy ne gyűjtsenek. Aztán amikor ne jöttek olyan gyorsan az aláírások, mint remélték, beleegyeztek, hogy az MSzP is beszálljon.

torró 2017.02.14. 19:18:26

@Janossz:
Ó, nem probléma ezek, csak gondolj a bolt ügyre. A közönségnek meg könnyű beadni hogy így a jó. De különben sincs nagy esélyünk a rendezésre. A baloldal, meg lehet taktikázik egy kicsit, de nekik sincs egyenlőre kormányváltó erejük, ahhoz már kevés az idő. Csak most az elkövetkező négy évet kéne a megfelelő építésre használni. Amúgy akkor lenne könnyű dolguk, ha tudnának 2/3-t produkálni, mert különben nehéz kormányzásnak néznek elébe. Szóval visszakanyarodva, a rendezést tuti nem kapjuk meg. Tehát a taktika ennek fényében alakul.

papaAndy 2017.02.14. 19:20:50

Nekem nagyon tetszik, hogy ebben az országban mindenki el akar számoltatni valakit, közben nem ismertem és nem ismerek egy magyart sem, aki nem "ügyeskedne" ahol csak lehet. A vállalkozóktól kezdve a kis- és nagy-hivatalnokokig, a hálapénzesektől a rokkant parkoló kártyásokig. Bármerre járok, eláll a lélegzetem, néhány példa:

A múltkor a Lidl parkolójában várakoztam 15 percet a futárra, addig a feleségem bement a gyerekekkel vásárolni. Mivel 3 gyerekkel jöttünk, beálltunk a családos parkolóhelyre, a bejárat közelében. A várakozásom alatti 15 percben 1 másik gyerekes, és 5 egyedül vásárló felnőtt állt be vagy ki a nagycsaládos parkolóból/parkolóba, úgy, hogy ugyanolyan közel a bejárattól is volt üres parkolóhely. Azt már említenem sem érdemes, hogy 2 drágább jármú is parkolt a rokkant helyeken, mindenféle kártya nélkül. Értem én, hogy ezek nem milliárdok, de 13 évig éltem nyugaton és soha nem láttam, hogy valaki illetéktelenül parkolt volna az ilyen célra fenntartott helyeken. Vagyis, amilyen a nép, olyanok a vezetői.

A második példa L.A:-ből: A 90-es években egy áruházlánc bevezette Kaliforniában, hogy 3 hónapig otthon ki lehet próbálni bármelyik új TV-t a kínálatukból, ami ha nem tetszik, vissza lehetett vinni. Komoly, nagy hely volt, hosszú ügyfélszolgálati pulttal. Valami hibás terméket kellett visszavinnem, amikor felfigyeltem arra, hogy az emberek jelentős része magyarul beszél a hosszú de ütemesen haladó sorban. Nem együtt voltak, külön kis csoportokban, mindegyik hozta vissza a TV-ket. Ahogy hallgattam a beszédüket, rájöttem, hogy azzal "hősködnek" egymással, hogy rájöttek a tutira, mert ha minden 3 hóban új TV-t hoznak el, akkor soha nem kell fizetniük érte, és mindig új TV-jük lesz. Én akkor már olyan régen éltem kint, hogy nem hittem el, hogy valakinek ilyesmi eszébe juthat.

Egyik rokonom minden családi ebédnél szintén elszámoltatni akar, pedig azelőtt a kutyáját kötötte a gázóra alá, mert félt, hogy egyszer akkor jön a leolvasó (váratlanul), amikor éppen fordítva van felszerelve a gázóra és visszafelé számol. (A gázos rokon tette lehetőtévé, hogy a plomba oldható legyen.)

Egy barátom, aki régebben Fityesz szavazó volt, nagyon berágott valamiért Viktátorra, és kitalálta, hogy a komcsikra fog szavazni, mert ezek mind lopnak (ezt olvasta is az indexen, meg a három négyesen). Nagyon kibukott ezekre a tolvajokra, pedig korábban kis pénzért simán aláírt céges nyilatkozatot olyan távol-keletieknek, akiknek erre volt szükségük, hogy EU vízumot kapjanak. persze ez is aprópénz volt a Rogánféle vízumbizniszhez képest, de akkor most kicsiben szabad de nagyban nem?

Sajnos a vérünkben van az "ügyeskedés", amit nyugaton lopásnak vagy csalásnak hívnak, nem ismerek senkit, aki nem feszegetné a szabályokat, igaz gyakran a szabályok is életszerűtlenek, de annyira megszoktuk az ügyeskedést, hogy gyakran még nyugaton is megpróbálunk előbb kijönni a forgóajtóból, mint azok, akik után bementünk. :)

Aki itt nem ügyeskedik, azt bénának tartjuk, csak az nem seftel/lopkod/korrumpál, akinek erre nincs lehetősége, de végül is nincs is ilyen, az egész rendszerünk kávécskákra és ismeretségi körökre épül, még azt sem tudom mondani, hogy ennek minden aspektusa káros. Erre a legjobb példa, hogy ha Kaliforniában született egy hibás törvény, és mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy nem jó senkinek, akkor is megvárták, míg módosítva lett. A hivatalnokok széttárták a kezük, hogy nem csinálhatnak semmit, ez a szabály, és ehettem a kefét. Itthon van rá esély, hogy tisztán jóindulatból vagy kávécskáért félrenéznek, pedig itt is az állásukat kockáztatják. Igaz, így a rossz rendeletek nem könnyen kerülnek javításra.

Lehet ezt jó magyar virtusnak is felfogni, de ez van, mindegy kit ültetünk országunk házába, lopni fognak, és dutyiba sem nagyon kerülnek érte.

Ma már annak is örülnek a választók, ha hagynak nekik valamit, hagyják őket élni. A korábbi kormányok külföldi tulajdonosai nem itt éltek, túl sokat akartak kivinni, így helytartóikat bukásra kárhoztatták. Amíg az emberek úgy érzik, hogy valami marad nekik is, fásultan legyintenek és élik életüket. Amikor elegük van Vityáékból, elég ha megszólal a Fletó és a többi hitelét vesztett polkorrektség mögé bújó hipokrata és a nyáj megtér Viktor apánk akoljába.

Sajnos nyugaton is láthatjuk, hogy karakán ember már ritkán áll politikusnak, hiszen ez a szakma ma már a megtévesztés művészete, hogy finoman fogalmazzak.

Viszont: béke van évtizedek óta, lassan mindenki már a második 15 éves nyugati verdáját veszi az utcában, finom a kaja, hízik is az Istenadta magyar nép, és a 45 kilós nagycsoportosok is tábla milka csokival édesíthetik a sós csipszet, amit aszpartámos light kólával öblíthetnek le. Majd a TB fizeti a kezelést, a mindenkori kormány pedig hibás a hatalmas lusta fenekekért és a kettes cukorbetegségért, meg az eladósodottságért, meg mindenért. A választók soha nem hibásak, hiszen ahogy Viktor is megmondta: "a népet nem lehet lecserélni". Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

Skankhunt42 2017.02.14. 19:25:15

zseniális a náci olimpiás kép, igazi ellenzéki vircsaft! (nem, az igazi mondanivaló nélküliség iskolapéldája)

Attilajukkaja 2017.02.14. 19:27:53

@papaAndy:
" A választók soha nem hibásak, hiszen ahogy Viktor is megmondta: "a népet nem lehet lecserélni". "
De igen, elsősorban a választok a hibásak azért, hogy Viktorka már a 7 éve hatalmon van.
Viktorka pedig azért hibás, mert azon munkálkodik, hogy a kedves választői egyre butábbak, korruptabbak, gyűlölködőbbek és kövérebbek legyenek. A népet nem lehet leváltani (mert így mondta), viszont a fejétől bűzlik a hal!

Janossz 2017.02.14. 19:47:53

@torró: Csak hát a nagy propaganda henger csak megbicsaklik néha.
Mert ugye sikerült elhitetni a hatelemis célközönséggel, hogy márpedig itt olimpia lesz.
Ha nem lesz:
1. Hazudtunk, alkalmatlanok vagyunk, könnyűnek találtattunk.
2.A büdös hazaárulók megfúrták. (Magyarul vesztettünk.)
Egyik se nagy diadal...
Anno kit érdekelt, mit túrják a földet ott a Dunakanyarban, meg minek?
Az eljutott az agyakig, hogy nem lesz vízlépcső, mert elbukott a kormány...(rendszer?)
Piszkosul kell vigyázni egy diktatúrában ilyesmire, minden fal omlása egy repedéssel kezdődik.

papaAndy 2017.02.14. 19:50:09

@Attilajukkaja: Lehet a népet is hibáztatni, csak nem érdemes :) (Nem célravezető.)

2017.02.14. 19:54:05

@Ballib cenzúrázók réme 24: "Itt is fogja tudni mindenki, aki támogatta az Olimpiát, hogy a ballib hazaárulók faroltak ki a projekt mögül, mint minden mögül ami a nemzeti öntudat erősítésére alkalmas."

Egy Európa élvonalába tartozó oktatási rendszer alkalmasabb erre, mint az, hogy 2 hétig csilliárdokból játssza az eszét pár pubi. Engem akkor töltene el a nemzeti büszkeség, ha külföldön járva mondhatnám azt, hogy nézzétek, ezt is magyar cégek csináltak. Bocs :)

nick papagiorgo 2017.02.14. 19:55:06

basszus, ebben az országban már tényleg az összes ember blogol az olimpiáról, a témában az összegyűjtött anyag nagyobb, mint egynémely koszorús költőnk teljes életműve. Csak legalább egymás blogjait olvasnák el, de még azt se:

"Azt azért elmagyarázhatná nekem valaki, hogy vélhetőleg az egész országot nyomorba döntő eseményről, miért nem az egész ország lakosságát kérdezik meg?"

Azért, testvér, mert Budapest pályázott, és nem az ország. Mint ahogy Los Angeles is pályázott, és nem az USA.

"Ha kiírják és nem lesz érvényes és eredményes, de a nemek elsöprő többségben lesznek...
Ha kiírják és érvényesen lesz, győzhetnek a nemek, akkor azért van baj bőségesen!.....

milyen anyagot tetszik fogyasztani? Mondjuk Demszky Gábor metrós mosakodása után, én már semmin se csodálkozok, van ugye az Orbán-Putyin-Trump tengely,( aki beakasztott a metrónak 7 éve) meg ezek.
Valószínűleg ez is egy hasonló "szellemi műhelyből" jött.

"Persze győzhetnek az igenek a jelenlegi közvélemény kutatói kimutatások ellenére is. Akkor bízhatunk a NOB döntnökeinek bölcsességében, hogy nem feltétlenül akarják még egy ország gazdaságát bedönteni."

És akkor mit tetszik majd tenni, oda tetszik majd menni a NOB-hoz gazsulálni, hogy habár BP lakossága érvényesen az igen mellett szavazott (tehát akarja), de mégse tessék már minket nyertesnek kihozni, mert "énszerintem" (és mögöttem sokak állnak ám, csak azok nem mentek el szavazni) ez szar? Ne tessék megadni a lehetőséget, mert az Orbánnak csak jó, és ami neki jó, az a magyaroknak szar?

Nem lehetne ezt az egészet a NÉPRE rábízni, ha már népszavazást szeretnénk? És ha az úgy dönt, ahogy, akkor azt elfogadni (bármi is lesz)? Ha "rosszul dönt", akkor is ki kell szaladgálni a nemzetközi szervezetekhez furkálódni? Már erre is megvan a B-terv? :)

vajdasagi 2017.02.14. 19:59:51

@gigabursch: Persze, hogy kell. Kérdezzük meg a népet - ugye te is meg én is támogatjuk a népszuverenitást?

Skankhunt42 2017.02.14. 20:04:26

@Frady Endre: Endre, miért van az, h csak akkor dícsérik meg a kínrímjeid, ha én lefikázom (ill. nem is fika, csak megkérdem, h értékeli-e ezt valaki)?

Skankhunt42 2017.02.14. 20:08:38

@Attilajukkaja: brühühü nem arra szavaz a csúnya nép aki nekem tetszik brühühü

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.14. 20:19:02

@a nemzet fogatlan provokátora: Nem ihlet kérdése, hanem időé. Prózában gyorsabb vagyok... :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.14. 20:20:17

@Skankhunt42: Lehet, hogy te vagy az én Piszkos Fredem? :)
Amúgy számomra természetes, hogy valakinek tetszik, amit csinálok, másnak meg nem. Ízlések és pofonok... :)))

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.02.14. 20:21:33

Azt, hogy miért t budapesti népszavazás, annyian és annyiszor elmagyarázták már, kedves blogger...
De akkor még egyszer: mert nem az ország, hanem Budapest pályázik az olimpiára, ezért jogilag is csak Budapest vonhatja vissza azt. Hogy pontosak legyünk, a MOB pályázik a város támogatásával, és persze ezt akkor is megteheti, ha Budapest visszavonja a támogatását, de úgy lényegileg lehetetlen elnyerni az Olimpiát.
Egyébként ez a kérdés bíróság előtt is járt, a Kúria döntött így - jogilag helyesen, még akkor is, ha valóban hosszasan lehetne vitatkozni, hogy jó - e ez így.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.02.14. 20:26:40

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: de, a náci eszméket is tiltja, és itt konkrétan tiltott önkényuralmi jelképek használata a probléma.

Skankhunt42 2017.02.14. 20:28:08

@Frady Endre: világos, és igazad is van. csak, emlékezz vissza, pár hete rákérdeztem, h tetszik-e a művészeted valakinek, mire nagyon sok pozitív visszajelzést kaptál

Janossz 2017.02.14. 20:48:23

@gusthy1: "...mert nem az ország, hanem Budapest pályázik az olimpiára, ezért jogilag is csak Budapest vonhatja vissza azt. Hogy pontosak legyünk, a MOB pályázik a város támogatásával,..."
Hogy még pontosabbak legyünk: A MOB pályázik a város támogatásával az ország pénzéből.
Így helyes.
Mégis jobb a budapesti népszavazás, mert (talán) ott kevésbé manipulálható/megvezethető a közvélemény.

nick papagiorgo 2017.02.14. 20:50:47

@gusthy1:
ezért írtam pl. én be, hogy az USÁ-ban LA pályázik. Az egy város. Nem az egész USA. Mókás is lenne, hogy LA nyer, de New Yorkban vannak bizonyos helyszínek, tessen oda elutazni, egy hat óra repcsivel, semmi az egész.
Az meg nem döntő, hogy az USA nagy, Magyarország kicsi.

Ez a baj, hogy sokan lelkesen blogolnak, de fogalmuk sincs, miről is írnak :)

Meg ami kiakasztott, hogy a koma azt írja, hogy ha a népszavazás még érvényes meg eredményes is, akkor is bízzunk abban, hogy a NOB nem nekünk adja. Basszus, ha még a nép is azt akarja, hogy legyen (amihez joga van), akkor is keresek valami lehetőséget, hogy NE legyen, csak hogy nekem legyen igazam? Miféle lelkület ez? Legjobb lenne, ha sárban-mocsokban fetrengene itt mindenki, meg gazdasági csőd lenne, igaz, hogy én is beledöglök, de hátha akkor majd Orbánt sikerül leváltani és végül is ez a fő? Van, akinek semmi se drága?

Én szavazok, akire szavazok, de ha nem az nyer, én akkor is szurkolok a nyertesnek, hogy úgymond virágoztassa fel a hazát, és mindenkinek jó legyen. Hát ez lenne a cél, nem? Külön kell mesterkedni nehogy jó legyen? Megszavaztatom a népet, de ha "rosszul dönt", én még azt se fogadom el, hanem különféle egyéb tervekkel állok elő? Ezt így hogy?

Janossz 2017.02.14. 20:51:35

@Janossz: EGyébként tegnap óta tudom egy hiradó-részletből: Új neve van Budapestnek: A Nemzet Fővárosa...Így lett átadva a négyes metró.

Janossz 2017.02.14. 20:57:36

@nick papagiorgo: Ezer milliárdos kötelezettséget vállalni, minden egyeztetés, párbeszéd nélkül?
Haverok írta tanulmányokra, hatástanulmányok nélkül?
Már a pályázati költségekkel is 60%-al túllépni a kertet?
Ez így hogy?

Magyar Gábor6817 2017.02.14. 21:01:22

nem gondolták komolyan ezt az olimpia dolgot a barbihitlerék...de már a mindeféle pályázati meg tanácsadós bulikból is 100 milliárdokat nyúltak le eddig...ez itt a lényeg.

nick papagiorgo 2017.02.14. 21:07:00

@Janossz:
bocs, én nem ezt vitatom.
Én azt mondom, hogy népfelség elve, legyen népszavazás, ha megvan a kiíráshoz szükséges mennyiség, írják ki, ha megvan az 50%-os többség, döntsön a nép.
(Más kérdés, hogy szerintem nem lesz, de ezt csak abból szűröm le, hogy ha a migránsosra se volt meg, akkor ehhez se lesz. De amúgy hajrá. Én nem tudok szavazni, nem vagyok pesti).

De már eleve terveket kovácsolni, hogy ha netán mégis meglesz, mégis arra szavaznak, akkor majd "mi" mit fogunk tenni, hogy kb a nép akaratának keresztbe feküdjünk? És ezt így hirdetni? És "mi" vagyunk jobbak, mint Orbán, mi akarjuk őt leváltani? Mert mi mindent jobban tudunk, nem csak Orbánnál jobban, hanem a népnél is jobban, aki szavazott (vagy nem szavazott - az is szavazás valahol)? Ezt így hogy?

Attilajukkaja 2017.02.14. 21:11:39

@Skankhunt42:
" brühühü nem arra szavaz a csúnya nép aki nekem tetszik brühühü"
De igen, mert a népnek senki sem tetszik, ha-ha-ha!

@papaAndy:
"Lehet a népet is hibáztatni, csak nem érdemes :) (Nem célravezető.)"
És mi a célravezető?

Janossz 2017.02.14. 21:22:41

@nick papagiorgo:"... akkor majd "mi" mit fogunk tenni, hogy kb a nép akaratának keresztbe feküdjünk? "
Ezt honnan szedted? Nem a nép akaratának ellenszegülés a cél, hanem annak kinyilvánítása.
És, ha a jó budapesti nép 60 % arányban az olimpiás lázálom mellett dönt, ki a fene feküdhetne annak az akartak keresztbe?
Már a vesztett forgatókönyvre gyúrtok, csak még nem tudjátok, hogy kell majd kezelni.
Egyébként, hogy tudd, amit rajtad kívül a csak a világ: Nem lesz olimpia 2024-ben olimpia Budapesten. Még Felcsúton sem.

papaAndy 2017.02.14. 21:28:28

@Attilajukkaja: Attól függ mi az egyén/csoport célja. Ha meggyőződésből vagy hatalmi/anyagi motivációból szeretne kormányozni, a többség szájíze szerint kell legalább látszatra viselkednie. Pl.: Nem tűnik komoly kormányra törési tervnek a migránsokat simogatni, az jelenleg csak arra elég, hogy az 5%-os küszöb meg legyen. De ha valaki pl. csak jókat akar odamondogatni, pl. mert frusztrált, akkor egy szűk körben elfogadott véleményt is hangoztathat. Ha azt képzeli, hogy okíthatja a "népét" akkor a céljainak megfelelő viselkedés, hogy próbálja rávezetni hallgatóit az általa üdvösnek tartott útra :) A politikusoknak azért nehezebb, mint nekünk fogadatlan prókátoroknak, mert nekik szavazatokért kell harcolniuk, minden tettük és mondatuk megpróbálják ellenük fordítani, Nagy meggyőződés és/vagy hatalomvágy kell ahhoz, hogy valaki manapság ezt a pályát válassza. Vagy akkora tehetségtelenség, hogy hagyja magát beszippantani a politikába, ahol mások farvizén próbál meg előre jutni, nem kis gerinctelen benyalás (van erre kulturáltabb kifejezés?) mellett.

Graves 2017.02.14. 21:44:46

Megy a fosás rendesen, hogy a vezír elővesz valakit: D a fél hadosztály fideszdroid ki van vezényelve kommentelni: DD
Sajnos a droidállatok mantrájából az kiérezhető, itt nagy a tét, az összes bűnöző sápot akar a Lopimpiából, ez nagy kasza lenne tolvajéknak.
A fideszállatban bízhattok, sztem nincs olyan eredménye egy szavazásnak, amit tülökfejű árpi propagandaszakosztálya ne tudna tálalni a fideszállatnak meg a hozzájuk csapódó nyuggerhordának.

De nem lesz semmilyen népszavazás, valszeg le van adva a lista a csicskákból álló választásibizottságnak, , milyen neveket kell keresni, aki aláírta negyvenhatszor, oszt jólvan, nem lesz meg a kellő szám.

Torz 2017.02.14. 21:44:49

ott a pont. Remélem egyszer megértjük, hogy nekünk magunknak kell változtatni a felfogásunkon, ki tudja, ebben a folyamatban éhen halunk/utcára kerülünk-e.

zsoltix 2017.02.14. 22:33:17

Nekem nincs beleszólásom, tekintve, hogy nem budapesti vagyok. Nekem kuss van ezügyben, nem szólhatok bele sem aláírás, sem szavazás formájában. Sehogy. De ez nem is gond, elvégre Bp. lazán megoldja a saját büdzséjéből. Ha nem képes rá, akkor meg ne izmozzon. Az öregasszonyarcú főbórgármezsder úr gazdálkodja ki, oszt' heló. Nem megy? Akkor meg felejtős. Ha ő leszarja, hogy az ország számára milyen mínuszt jelent, akkor én meg leszarom, hogy (szerinte) a főváros számára milyen pluszt.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.02.14. 23:13:10

52/48-ra a NEM-ek győztek az IGEN-ek felett.
Vezénylő tábornok a felcsúti állomáson - az évértékelő nézőtér első 5 sorában ülő - felsorakozott hívei elött, az induló kisvasút pullmann kocsijából:
- Khm, öööö, nem tudjuk nem figyelembe venni a nemzeti keresztény zemberek majd 50%-nak azon kifejezett óhaját, hogy olimpiát rendezzünk! Ezen szándékunkban még az a pár, Soros által finanszírozott civilek által támogatott idegenszívű sem akadályozhat meg bennünket aki ellene szavazott!
Hajrá Magyarország!
Hajrá magyarok!
És a Berekből átvezényelt keskeny nyomtávú dízel éleset füttyentve nekilódul.

Duplaxiii 2017.02.14. 23:47:25

@nick papagiorgo:
Tudod komám, ez az első poszt, melyben végre felvetődik az országos szavazás!
Ne bagatelizáld el.
A fővár jó esetben az ország 20%-a. Jelenleg is vízfej jelleggel működik, igaz a csúti g. azért elviszi a adóbevévelek döntő részét.
Ha rendezünk olimpiát, akkor az kb. 20 évre meghatározza a komplett fejlesztési lehetőségeket. Ezért a főváros kap beruházásokat, fejlesztéseket.
Közben a 80% legalább két évtizedre lemondhat a útépítésekről, a helyi fejlesztésekről, a munkaheéyteremtésekről, az iskolák kifestéséről, a járdák aszafaltozásairól, a csatornázásokról.
Itt kellene megkérdezni mondjuk egy szabolcsi falu közmunkásait, hogy a nagy nemzeti melldöngetés megéri-e nekik, hogy az ő életükben már sok dolog nem fog történni a környékükön. De kérdezhetnénk városokat is, hogy egy új budapesti hidat akarnak vagy elkerülőutakat.
Szóval lehet, hogy Budapest pályázik, de a fizetést az ország egésze állja. Ha elfogadjuk, hogy ekkora összegeknél illik megkérdezni a lakosságot is, akkor ez érvényes a vidékre is.

$pi$ 2017.02.15. 00:18:15

@ben2: "mert nem akarnak esélyt adni az ellenzéknek, hogy komolyabb választói adatbázist építsenek ki maguknak "

Már úgy érted, hogy százezer ember címét budapesten. Az tényleg komoly, azzal már lehet kezdeni valamit. :D

VaradiJanos 2017.02.15. 01:00:32

Egy újabb rinyaposzt. Pff

VaradiJanos 2017.02.15. 01:01:31

@zsoltix: mi pedig lekakkantjuk, hogy te mit kakkantasz le

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.15. 06:44:23

@Janossz:

Ezek a tények, pont. A magyar jogban - ellentétben pl. a némettel - nincs ilyen tiltás.

Veder1 2017.02.15. 07:47:02

@papaAndy: ez kiraly hozzaszolas volt!

dr kíváncsivagyok 2017.02.15. 08:20:34

@Le Orme 2: Mióta kell egy viccnek hitelesnek lennie ?

gigabursch 2017.02.15. 08:24:19

@papaAndy:
Viszont egy dolgot tegyél hozzá.

Lehet, hogy a német (és sok más nép is ie behelyettesíthető) nem lop, és befizeti az adóját, és úgy érzi, hogy az állam teszi a dolgát, meg három magyar négyfelé, de:

DE(!)
Abban a pillanatban, hogyha helyzet van, a magyar egy pillanat alatt rendezi magát, és baromi gyorsan önszerveződik.
Elég, ha csak arra, gondolsz, hogy egy teljes ország 2013-ban hogyan viselkedett egy országos árvízi vészhelyzetben, míg a német úgy gondolta, hogyha befizette az adóját, akkor a gát nem szakadhat át. Itthon nem volt érdemi kár, ott - ha jól emlékszem - 40.000 háztartást mosott el az Elba gátjainak többszöri szakadása.
Na ilyen jellegű önszerveződésre és (mondjuk ki) önfeláldozásra semelyik másik nép itt Európában nem képes.
Tk. ezért félnek a románok évtizedek óta, leglátványosabban Csíksomlyó kapcsán csúcsosodik ez ki.
Aztán persze megy minden úgy, mintha misem történt volna...
De nem csak a románok.

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.15. 08:29:10

@nick papagiorgo:

Igen ..

Ez nekem is szemet szúrt.

Kiirja a népszavazást az Olimpiáról, azzal a felkiáltással hogy döntsön a nép.

Ám eközben már arra az alternatívára is megvan a B tervük, ha véletlen az Igen-ek győznének...

Képmutató hazug ballib banda..

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.15. 08:31:12

@Graves:

Ez a legszebb a Soros által fizetett ballib bérrettegőkben.
Másra kenik amit ők csinálnak.

Az a tény, hogy jelenleg a ballib elkúrók harmadikak a pártpreferenciákat tekintve, és a Fidesz tetemes előnnyel vezet számukra csak statisztikai hiba.

De legkésőbb 2018-ban felkelnek megint. És majd diktatúráznak mint mindig mikor veszítenek.

dr kíváncsivagyok 2017.02.15. 08:35:12

@nick papagiorgo:
""Azt azért elmagyarázhatná nekem valaki, hogy vélhetőleg az egész országot nyomorba döntő eseményről, miért nem az egész ország lakosságát kérdezik meg?"

Azért, testvér, mert Budapest pályázott, és nem az ország. Mint ahogy Los Angeles is pályázott, és nem az USA. "

Bazmeg...de azt Los Angeles fizetné,...nem az USA , nálunk viszont az ország fizetné,...nem Budapest !

PonDrow 2017.02.15. 08:52:40

apropó... a Nemzetközi Olimpiai Bizottság mikor fog rájönni, hogy teljesen újra kellene terveznie ezt az egész 4 évenkénti cirkuszt, hogy a századrészébe kerüljön.
Ja, hogy akkor mondjuk Karacsi (hu.wikipedia.org/wiki/Karacsi) is meg tudná rendezni? :D

alfacharlybravo 2017.02.15. 08:56:55

@Tibi !: Az igazi felsőbbrendű kultúr ember megszólalt.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.15. 09:28:54

@Skankhunt42: Igen, szoktam pozitív visszajelzéseket is kapni. Néha meg is lepődöm, amikor többen is kifejezik, hogy mennyire jól szórakoznak a versikéimen. Ugyanakkor van olyan - főleg az Origo-n, amikor csőstül jönnek a drasztikus ledorongolások. A kedvencem az volt, amikor valaki megkérdezte, hogy mennyiért hagynám abba örökre a verselést és megígérte, hogy az utálóimtól összegyűjti nekem azt az összeget. :)))
Amúgy a blogomon 84, a google+ -on 100 olvasóm van. :)

Skankhunt42 2017.02.15. 09:37:08

@Frady Endre: :)))))))

hát, függetlenül attól, h én nem tudom élvezni a költészeted, gratulálok, és amíg neked örömöt okot csináld!!! (am mennyiért hagynád abba?? :D )

papaAndy 2017.02.15. 09:46:39

@gigabursch: Jól bele trafáltál :) Én a Dunától kevesebb, mint 2 km-re lakom, 2013-ban pont ráértem lemenni napi 10-12 órát 8 napon keresztül. Külön bloggot tudnék írni az akkori élményeimről, de így is már eléggé eltértem az nolimpiai szavazás és lopkodás témakörétől, habár azt gyorsan megjegyezném, hogy még az üres homokzsákokat is lopták, mert "jó lesz az még valamire" és "úgy is a katasztrófavédelem fizeti"! Mi már 2 héttel a tetőzés érkezése előtt tudtuk, hogy nagy víz lesz, aztán szerencsésen elmaradtak a helyi esők, így csak a gyengülő erejű, az Alpokban még romboló, de itt a jó és kellő időben elkezdett összefogásnak is köszönhetően már kevesebb kárt okozó árhullámmal kellett "csak" megküzdenünk, de pl nálunk csak 10 cm-en múlott, hogy nem jött át. Ha kaptunk volna még mi is egy jó nagy égszakadást az árhullám tetőzésének idején...

Persze, nem mondom, hogy nem tudunk összefogni, de átéltem óriási bozóttüzeket és 1994-ben egy 6,7-es földrengést is Dél-Kaliforniában ( en.wikipedia.org/wiki/1994_Northridge_earthquake ), hidd el, nagyon hasonlóan viselkedtek ott is az emberek, valójában sokkal önállóbban cselekedtek, mint nálunk. Amikor farmokat kezdtek el nyaldosni a tüzek, egyszer csak elkezdtek megjelenni az önkéntesek lószállítókkal, hogy kell-e menteni az állatokat. A földrengés után az állam mindenkinek megtérítette a kárát a FEMA alapból ( www.fema.gov/earthquake ), 1 év alatt újjáépítették a 10 milliós város károsodott infrastruktúráját. A FEMA rendszer rengeteg katasztrófánál jött már jól, érdemes lenne EU szinten tanulmányozni. Amikor LA-ben kitört a feketék lázadása, eltűntek az utcáról a rendőrö9k, teljesen magunkra maradtunk és 1 napon belül fegyveresen biztosítottuk a rendet. Az USA lakosság ilyen tekintetben nagyon önálló tud lenni :)

Németországban is éltem 2 évet, de ott semmilyen katasztrófa nem történt abban az időszakban, így nem tudom sem megerősíteni, sem cáfolni, amit írtál :)

Én így szeretem ezt a népet, ezért költöztem haza, zsebemben a lejárt amcsi útlevéllel itthon érzem jól magam, úgy, hogy bármikor visszamehetnék, anyagilag sokkal jobban éltem ott, mint itt, de idősebb koromra változtak a prioritásaim. Szeretném, ha mind az 5 gyermekem kint is tanulna/dolgozna, mert érdemes kitekinteni ebből a kis medencéből, hogy az ember lássa, mennyire egyformák mindenhol az alap problémák, csak a máz okozta kezdeti csillogás egy ideig eltakarja a mélyebb problémákat. Talán 5-10 év is kell hogy a fény okozta vakságtól hunyorgó ember elkezdjen tisztább képet kapni. Szerintem nem vagyunk olyan különlegesek, ahogy azt szeretjük magunkról gondolni, de természetesen minden nép különleges a maga módján, ez a szép a sokszínűségben. Voltak olyan barátaim, sorstársaim, akik kint maradtak, de így 50 után, 60 felé, egyre szívesebben jönnek haza a Duna-partra borozgatni, és nagyokat sóhajtoznak, amikor itt az idő felszállni a Torontóba, az LA-be vagy a Miami-ba tartó gépre.

A cikkhez visszatérve, persze legyen szavazás, döntsön a nép, a budapesti legalább olcsóbb, mint az országos, a politikusok minden oldalról kihasználják majd a bármilyen eredményt, ez a dolguk. Az egyik majd azt állítja, győztek és ez AZT JELENTI a zembereknek elegük van a terrorból amit a patás zorbán reprezentál, ha valami csoda folytán (amik voltak mostanában éles szavazásokon nemzetközi szinten) az igenek győznének, akkor a nemzetnek a kishitűség feletti győzelmét domborítaná, ha a nemek győznének az pedig csak újabb példája lenne Budapest "idegen test a nemzetben" viselkedésének, ami ellen együtt kell majd fellépnünk 2018-ban. Vagy ki tudja mit találnak még ki a profik, hiszen én csak egy kibic vagyok. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.15. 09:48:48

@Skankhunt42: Lehet, hogy az irodalmi Nobel-díjért járó negyedmilliárd forintnyi svéd koronáért a csúcson abbahagynám... :)))

Lajos Csánó 2017.02.15. 09:55:59

@Kivlov: Ismerve a mi topronyd kormányunkat,ha eredményes lesz a gyűjtés,akkor időhúzás címén országos névszavazást szeretne!

gigabursch 2017.02.15. 11:02:17

Egy pici OFF

@papaAndy:
Mondjuk az tény, hogy a Ipoly-Vág-Morva-Rába beáradás, vagyis inkább csúcsáradás szerencsére elmaradt.
Minap jártam Passauban. A 2013-as a második legmagasabb ismert mérték volt.

Idehaza nagyrészt rekord volt.

Mohácsra egyrészt ellaposodott, másrészt a Száva és a Dráva nem csinált rá egy torlóhullámot, így ott nem lett csúcs, harmadrészt a mederberágódás ott 100 év alatt majdnem két méter...

de visszatérve az eredeti kérdéskörre...
ON

Egyallampolgar 2017.02.15. 11:13:45

@Ballib cenzúrázók réme 24:

Imádlak! :))

Nem is kell olvasnom a pravdá-t tőled mindig megtudom a mi a pártállami mantra. Köszi!

"Előre várom mit fogtok mantrázni ha cirka csak 20%-nyi ember szavaz az olimpia ellen"
Habony nem mondta neked, de a "bunkó libsi" fővárosban a felmérések szerint 70% mondana nemet az olimpiára. A művelt vidéken kb 50-50 az arány.

, azok után hogy az emberek 47%-nak egységes (98%-os arányú) szavazatát negligáltátok a hülye szövegeitekkel a migráns betelepítés ellenében."

Te nem a liberálsok, hanem az agyrágók réme vagy. 44% sem vett részt. 17 milliárd közpénz ment el a kampányra. A kampány feltevése is hülyeség volt, mert az EUban jogegyenlőség van az állampolgárok között, ezért a kvótákról Brüsszelben kell dönteni. Te is felfogod, hogy Baranya megyében nem lehetne külön migráns politika megyei népszavazás és pénzelszórás mellett sem, hiszen jogilag az ország marad.

Attilajukkaja 2017.02.15. 11:23:55

@Frady Endre:
" valaki megkérdezte, hogy mennyiért hagynám abba örökre a verselést és megígérte, hogy az utálóimtól összegyűjti nekem azt az összeget. :)))"
Ez nagyon jó! :o))
Én sajnos csak egy kicsiny összeggel tudnék hozzájárulni ahhoz, hogy FOLYTASD!

@papaAndy:
"Nagy meggyőződés és/vagy hatalomvágy kell ahhoz, hogy valaki manapság ezt a pályát válassza."
Sok mindenben egyetértek veled. De én még hiszek abban, hogy csak az lehet sikeres politikus, aki nem csak hatalomvágyból, gerinctelenségből vagy opportunizmusból választja ezt a pályát. És azt is hiszem, hogy Orbánon vagy Gyurcsányon kívül akad még ilyen ember Magyarországon.
De ha a népet nem lehet leváltani, akkor az egyedüli célravezető utat a Vezír leváltásában látom. És nem hiszem, hogy a populista népnemzeti szónoklatok az egyedüli megoldás, mert az emberek előbb-utóbb csak rájönnek, hogy mekkora átverés az, hogy "Magyarország erősödik". Tudom, hogy egyesek imádják ezt hallgatni, de amikor már a tető is a fejükre omlik, csak megértik, hogy ki lettek rabolva, át lettek verve. És nem gyurcsányi méretekben, hanem annál jóóóóóóval durvábban. De addig akárki választhat akármilyen taktikát, a "nép" Viktorkáért fog naponta láncimát rebesgetni. Én úgy látom, hogy csak egy katasztrófa billentheti ki ebből a deliráló állapotból a magyarok meghatározó többségét. Kicsit félek is ettől, de remélem, hogy mihamarabb bekövetkezik!

gigabursch 2017.02.15. 11:26:15

@Egyallampolgar:
Kvótákról nem hogy nem kell Brüsszelben dönteni,hanem nem is lehet...
Ez van...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.15. 11:28:35

@Attilajukkaja: Kösszy! :DDD
A kicsiny összeget befektethetnéd a "Tonnás veréb" c. verses és/vagy az "Egy gondolaénekes rejtélye" c. prózás e-könyvem megvételébe. ;-)

Faszerkezet 2017.02.15. 11:46:38

"Azért, hogy az évértékelőt egy nappal a „becsület napja” elé tették, minimum szerencsétlen, de ha a stílust vesszük, akkor pont illeszkedik a másnapi, rendőrség által biztosított náci felvonuláshoz, ahol is a karhatalom törvénytelenséghez asszisztál! De így van ez a mi kis pocsolyánkban."

Nem akarlak megbántani, de ebbe bele fogtok sülni. A felvonuláson semmilyen tiltott önkényuralmi jelkép, vagy törvénysértés nem volt.

papaAndy 2017.02.15. 12:02:13

@Attilajukkaja: Fiatalabb koromban sok kételyem volt arra nézve, hogy "mi lenne a jobb". Így utólag minden a lehető legjobban alakult (véleményem szerint!). Nem éheztem soha, nem kellett senkit megölnöm, és anyagilag fényévekkel jobban élnek gyermekeim, mint én éltem Kádár papa alatt az örökké dolgozó rokonságomban. Az más kérdés, hogy mivel nem voltak komputerek, sokkal több hús-vér barátom volt, mint a mai gyerekeknek van, de ez már egy más tészta. Én Fletóékat nagyobb rablónak tartottam, igaz ők nem annyira maguknak raboltak, csak helytartók voltak, ami szerintem még szánalmasabb. Akik most vannak azokra is ráférne egy körömre nézés, habár azt hiszem értem mi a nagy terv, nem is annyira titkolják: 2002 és 2006 után rájöttek, hogy egyedül nem megy, most építik ki Magyarország új nemességét, új arisztokráciáját, ami hangsúlyosan nem ex-pátállami. Van egy víziója Viktornak, ami sokszor veszélyesebb tud lenni, mint egy opportunista, elvtelen pitiáner báb. Saját szemeink előtt nő ki a semmiből az új magyar elit, mert az elv szerint az adott játékszabályok között csak így lehetünk versenyképesek az erős saját gazdasági arisztokráciával rendelkező nyugati országokkal. Én azt hiszem átlátom a távlati célokat, természetesen jó ízlésű embernek nem magyarázat a "cél szentesíti az eszközt" elv, főleg, hogy már fiatal felnőtt koromban is ezt hallottam az akkori "kommunistáktól".

Nagyon kedveltem a Schiffer Bandit, de már ő is feladta, most mondd meg, hol látod a becsületes politikus utánpótlást? Talán ebben a momentumban? Én pl. inkább arra hajlok, hogy korai nekünk még az olimpia, de soha nem gyűjtenék aláírásokat egy sport esemény ellen, mert a sport szeretetét a legfontosabb nevelési eszköznek tartom,. "Ha én lennék a momentum" nem azt írtam volna ki, hogy "nolimpia", hanem azt, hogy "beszéljük meg", "szavazzunk róla". Ha már a kormány nem ment elébe, és nem kérte ő maga az országos népszavazást, akkor mi civilek szervezzük meg. De jelenlegi viselkedésük alapján nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a momentum nem csak egy szadesz hiánypótló törpe bázisú párt lesz, tovább megosztva Viktor ellenzékét, ezzel de facto erősítve esélyeit egy újabb győzelemre 2018-ban. Ha a mai felhozatalból kell majd választanom, továbbra is eldobom szavazatom az LMP-re. mondjuk számomra mint korábbi disszidens számára, nem is lenne ildomos az MSZMP utódpártjaira szavaznom. De ez az én saját kis problémám, akkoriban kevesen hagytuk el az országot valóban politikai okokból, hiszen 2-3 év tábort kellett kibírni, míg intézték a papijainkat, nem volt már olyan nagy fogadókészség sem, mint 56-ban, és a visszaút sem volt kockázatmentes opció. Kevesen is jöttünk haza, szóval az én "statisztikai profilom" nem szignifikáns annyira, hogy bármelyik politikusnak megérje a magamfajta szavazatára gyúrnia.

na__most__akkor 2017.02.15. 12:08:49

Na most akkor megmagyarázná valaki ezek közül (a blogger maga, ben2, Ballib cenzúrázók réme 24 - hány van belőled, vaze - sírjatok, sZulamith, Tibi !, gigabursch, gusthy1, valaki, akárki) miért írja nagybetűvel az olimpiát? Talán mert a hülye angolulbeszélők még a kutyafajtákat is úgy írják...

Az "olimpia" egy gyűjtőfogalom. Mint ilyen, magyarul (ez is kisbetű, csak mondom) nem írjuk nagybetűvel. Ált. isk. ötödik. Vagy még előbb.
Persze, akik valahogy átkecmeregtek az általános iskola néhány alsóbb osztályán, de elfelejtették például azt, hogy írásjelek után szóköz kell (előtte nem... ), azoktól mit várjunk?

Attilajukkaja 2017.02.15. 12:35:04

@Frady Endre:
"A kicsiny összeget befektethetnéd a "Tonnás veréb" c. verses és/vagy az "Egy gondolaénekes rejtélye" c. prózás e-könyvem megvételébe."
Gondolom, a honlapodon érdeklődhetem a vásárlásról.

@papaAndy:
"Én Fletóékat nagyobb rablónak tartottam, igaz ők nem annyira maguknak raboltak, csak helytartók voltak"
Kiknek a helytartói? Csak nem a karvalytőkéjé?

"most építik ki Magyarország új nemességét, új arisztokráciáját, ami hangsúlyosan nem ex-pátállami"
Ebben sajnos nagyon nem értek veled egyet. Nagyon is pártállami az az "arisztokrácia", amit éppen építgetnek, mert gyakorlatilag CSAK a Fidesz csöcsein csüngenek. Ráadásul az arisztokrácia olyan régimódi felfogását próbálják majmolni, ami már régen idejét múlta. Nem előre tekintenek, hanem a "dicső múlt" felé, ami már akkor sem volt igazán dicső. Nagyon rossz ezt megtapasztalni! Persze csak itthonról.

"hol látod a becsületes politikus utánpótlást? Talán ebben a momentumban?"
Nem nagyon látom át a dolgokat, mert a média igyekszik mindent elhallgatni az ellenzékről,, kivéve, ha valami rosszat tudnak mondani valakiről. Mint pl., hogy a Vóna buzi. :o)
Szóval nem nagyon látok semmit. Ez igaz. De vannak becsületesnek tűnő civilek, akik próbálkoznak, és akik mellé szívesen beállok, elmegyek a megmozdulásaikra, aláírom az íveiket.

""Ha én lennék a momentum" nem azt írtam volna ki, hogy "nolimpia", hanem azt, hogy "beszéljük meg", "szavazzunk róla"."
Akkor nyitott kapukat döngetsz! Látod, annyira sem méltattad őket, hogy elolvasd, mire is gyűjtik az aláírásokat. :o(

@na__most__akkor:
"Talán mert a hülye angolulbeszélők még a kutyafajtákat is úgy írják..."
Miért tartod az angol helyesírási szabályokat hülyébbnek, mint a magyarokat? Ők úgy írják, mi meg másképp. Én mondjuk az angolul beszélőket sem írom egybe ..... Na most akkor?

papaAndy 2017.02.15. 13:05:58

@Attilajukkaja: "Akkor nyitott kapukat döngetsz! Látod, annyira sem méltattad őket, hogy elolvasd, mire is gyűjtik az aláírásokat. :o("

Hogyan olvastam volna eredetiben? 1 hónapja nem jártam Budapesten :) Viszont szerintem az index nem annyira kormánypárti, hogy hazudjon róla, ők írják, hogy "nolimpia", ezért írtam, hogy elhibázottnak tartom a hozzáállásuk, és jobb lett volna egy pozitívabb üzenettel felütni.

Nálam a "pártállam" kifejezés még a hivatalos pártállamot jelenti az MSZMP időkből, valóban sokan kezdik használni a Fideszre is, de az összemosás ellen vagyok mert akkoriban tényleg nem lehetett másra szavazni, most úgy látom, mint ha inkább túl sok felé szavaznánk, ahhoz hogy változás legyen. Nem mindegy.

Az új arisztokráciába beletartoznak olyanok is, akik mások csöcsén is jól csüngtek, hogy mást ne mondjak mindjárt itt van Mr. No 1, Csányi, akinél nem tűnik problémának ki van éppen hatalmon. A "karvalytőke" így hülyén hangzik, de azt elhiszem hogy voltak egyezségek a rendszerváltáskor a berezelt pártállami vezetők és a lehetőségeket gyorsan felismerő "befektetők" között. Valamint ismerem, ahogy a nemzetközi tőkének működnie kell: állandó növekedésben kell tartani a nagy részvénytársaságokat különben nem nő a részvény ára és elcsapják a CEO-t. Acquisition, acquisition és megint csak acquisition, ezt kellett kint csinálnunk, minden áron, ami csak kell az állandó növekedéshez, ha kell cégeket, ha kell piacokat, ha kell energiaforrásokat megszerezni, lehetőleg áron alul. Erre mindig a nagy változásokkor (turmoils) van jó esély, és ezt nem hagyták ki esetünkben sem. A piti MSZMP-eseket pedig megvették kilóra plusz zsarolhatóak is voltak, ami csak egy "added benefit".

A Vona pedig tényleg egy kicsit bi-nek néz ki, ami nem lenne baj, ha nem pont ők tüntetnének a BP Parade ellen leghangosabban. Aki nem csak az MTV 1-et nézi, az azért kap nem kormánypárti véleményt is, sőt.. A legnépszerűbb csatorna egyenesen rá van állva, hogy minden gonosz, ami a patás Fidesztől jön, amivel szerintem megint csak a Viktor malmára hajtják a vizet, hiszen "a pénz beszél, a kutya ugat" alapon az emberek azt látják, hogy kicsit több van a bukszában és nem érdekli a többséget, hogy ez most az EU-ból, vagy honnan jön. Csak azt látják, hogy a Viktor egy komoly államférfiként szónokol a többiek egymásra acsarkodnak, a Fletó meg alpári módon hőzöng a 80-90 éves hallgatók előtt. Sajnos ez van, Schiffer Bandi barátom pedig pecázik valahol, és neki van igaza...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.15. 13:06:01

@Attilajukkaja: A könyvet csak akkor vedd meg, ha maradt még abból a 7 milliárdból, amit a napokban nyertél és a Párbeszéd politikai célokra elkérte tőled! Vagy nem te voltál a szerencsés nyertes? :)

Attilajukkaja 2017.02.15. 13:35:52

@papaAndy:
"elhibázottnak tartom a hozzáállásuk, és jobb lett volna egy pozitívabb üzenettel felütni"
Azt is írtad, hogy jobban tették volna, ha a népszavazásért kampányolnának. Hát azért gyűjtenek aláírást, nem az olimpia ellen. Erről nem olvastál az Indexen?

"Nálam a "pártállam" kifejezés még a hivatalos pártállamot jelenti az MSZMP időkből"
Nem a pártállami szavazásról volt szó, hanem a pártállami arisztokráciáról. Persze a szavazás sem mindegy, hogyan történik, de te azt állítottad, hogy ez az új fideszes "arisztokrácia" nem pártállami. Ezt vitatom, de nagyon.

"voltak egyezségek a rendszerváltáskor a berezelt pártállami vezetők és a lehetőségeket gyorsan felismerő "befektetők" között."
És ezek a mostani befektetők miben mások? Hogy ők nem rezeltek be, hanem bátran lopják el a nemzeti vagyont?
"ezt kellett kint csinálnunk, minden áron, ami csak kell az állandó növekedéshez, ha kell cégeket, ha kell piacokat, ha kell energiaforrásokat megszerezni, lehetőleg áron alul."
Helyben vagyunk! A piti Fidesz ugyanezt csinálja. Aztán off shore cégekbe viszi ki a pénzt. Szóval?

"A Vona pedig tényleg egy kicsit bi-nek néz ki"
Látom, megértetted a piszkos karaktergyilkolászás lényegét. Gratulálok! Gondolom, te még élvezed is, hogy ilyesmikkel próbálják manipulálni az emberek véleményét.

"az emberek azt látják, hogy kicsit több van a bukszában és nem érdekli a többséget, hogy ez most az EU-ból, vagy honnan jön"
Éppen ez a legnagyobb problémám a Fidesz propagandájával. Nagyon keveseknek van több és egyre több a bukszájában, a nagy többségnek viszont egyre kevesebb jut. Egyre nagyobb a szegénység, az éhező gyerekek száma, stb. Amit a Fidesz kommunikál, az szemfényvesztés.

"Csak azt látják, hogy a Viktor egy komoly államférfiként szónokol a többiek egymásra acsarkodnak"
Igen, itthon tényleg komoly államférfiként állítják be a Vezírt, de aki egy kicsit komolyabban is érdeklődik a világ dolgai iránt, az tudja, hogy nemzetközi szinten Orbán még seggdugasznak is túl pici. A többiek viszont tényleg nagyon bénák, bár egy kis alpáriságért a fideszesek sem mennek a szomszédba.
Amúgy mi volt olyan alpári Gyurcsány nyilatkozataiban mostanság? Nem tudom, csak kérdezem.

Attilajukkaja 2017.02.15. 13:38:58

@Frady Endre:
"Vagy nem te voltál a szerencsés nyertes? "
Ugyan már! Megtanultam a leckét, nem vagyok holmi amatőr. Én nem nyerek 7 milliárdot, hanem rendszeresen, tisztességesen lopom azt a közpénzekből.

papaAndy 2017.02.15. 14:01:45

@Attilajukkaja: Tudom soha nem fair senkivel szemben összeollózott videókkal jönni a múltból, a mondanivalót most hagyjuk, csak a komoly politikushoz szerintem méltatlan szavakért linkelem be: www.youtube.com/watch?v=nyL1Vf9C3IM

Biztos, hgy Szanyin és Fletón kívül is még sokan használnak obszcén szavakat, de legalább nem teszik nyilvánosan. A medencébe pisilés tipikus esete: habár az eredmény ugyan az, még sem mindegy, hogy a közepén úszva tesszük, vagy a szélén állva vizelünk bele.

A lényeg, hogy nem méltó viselkedés egy komoly államférfire nézve.

Szerencsére kisütött végre a nap, mennem kell a gyümölcsösbe metszeni, jó volt veletek beszélgetni!

Attilajukkaja 2017.02.15. 14:46:10

@papaAndy:
Megnéztem ezt a 2007-es videót és valóban voltak benne obszcén szavak. Nem örülök neki. De ez nem válasz arra a kérdésemre, hogy miért mondod, hogy "Fletó meg alpári módon hőzöng a 80-90 éves hallgatók előtt". Az elmúlt 10 évben mikor hallottad őt obszcén módon megnyilatkozni?

"Szanyin és Fletón kívül is még sokan használnak obszcén szavakat, de legalább nem teszik nyilvánosan"
Olvastad te valaha Deutch Tamás blogját? Vagy az nem nyilvánosság számodra? Hallgattál már Fideszes parlamenti képviselőt felszólalni? Hallotad már, hogy beszél egy Fideszes polgármester a választóiról ?

444.hu/2016/11/10/ennyi-hulye-ven-kurvat-mondta-a-lakok-kepviselojere-a-61-eves-szolnoki-polgarmester-aki-nem-is-sejthette-hogy-be-van-kapcsolva-a-mikrofon

Még nem?

"A lényeg, hogy nem méltó viselkedés egy komoly államférfire nézve."
Ebben egyetértünk.

"Szerencsére kisütött végre a nap, mennem kell a gyümölcsösbe metszeni"
Ezért komolyan irigyellek. Jó munkát neked!

kerecsen2010 2017.02.15. 14:47:13

@Duplaxiii: Tökéletesen igazad van, csak ezt nem értik arrafele vidéken, ahol nagyobb az olimpia támogatottsága, mint Budapesten. Ennyire gyenge a felfogásuk. Budapestiek akár még támogathatnák is az olimpiát, hiszen sok olyan beruházás lesz, aminek hasznát vennék. De itt talán nagyobb a felelősségérzet, meg felérik ésszel, milyen következményekkel járna ez az ország gazdaságára nézve. Az EU ugyanis nem finanszíroz olimpia rendezését.
Az meg teljesen jogos felvetés, hogy a városok pályáznak, nem országok. L.A. nyilván a saját költségvetéséből finanszírozná az olimpiai fejlesztést. Budapest az ország 20%-a (mint valaki írta), de a GDP 40 %-a itt termelődik. Mivel ezt nem itt költik el, hanem jelentős részét vidéken, nyilvánvaló, hogy önerőből nem tudná finanszírozni az olimpiát, tehát az nem Budapestet dönti be, hanem az egész országot, ahogy az Görögországban is történt. Nem véletlen, milyen lázongások voltak Brazíliában is.
Azt pedig végiggondolta bárki, hogy hogyan fog kis hazánk megküzdeni a terrorveszéllyel? Körbefalazzuk Budapestet?

Attilajukkaja 2017.02.15. 15:10:19

@kerecsen2010:
"hogyan fog kis hazánk megküzdeni a terrorveszéllyel? "
Miért? Van kis hazánkban terrorveszély a hazain kívül?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.15. 15:35:38

@Attilajukkaja: Napi kb. félmilliónyi közpénz ellopásával harmincnyolc év alatt összejöhet a hétmilliárd. Bagatell! :)))

Attilajukkaja 2017.02.15. 15:47:09

@Frady Endre:
Na jó, kicsit túloztam a 7 milliárddal, de akkor sem szabad bízni a szerencsében, a nyerés lehetőségében. Módszeresen és nagyban kell lopni. Ha meg akadályba ütközik az ember (mondjuk egy jogszabályba), azt a szabályt módosítani kell. Nem nagy ügy!

Nem jön be egy jogszabály?
Valaki, valamit kitalál.
Habonyt kérdezd, ne engem,
7 milliárdot bezsebel.

(Húúúú, de szar vagyok. He-he! Amúgy jó móka!)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.15. 16:36:55

@Attilajukkaja: A jogszabályról és a lopásokról szólva...

Hallgatni aran-
-y

Jenci néhány kiflit lopott,
S börtönben ül a srác.
Őrzi őt az ütött-kopott
Rozsdamentes vasrác-
-s.

Franci zsákszám közpénzt lopott,
S módosabb, mint hat kán;
Elittag, sőt ő a top ott!
Jogrendszer ily patkán-
-y?

Dönci erről hallgat mélyen,
Csak magában beszél,
Hogy ő minél tovább éljen,
S ne lessen rá veszél-
-y!

De én bezzeg nem hallgatok
Soha bizony, mer’ én…
Hűha, ha a hegedűtok
Puskát rejt, lesz merén-
-y!

„Ááááááááááááá!!! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! NEM ENG.! Jaj, csak ne legyen baj!” /Nyúl Nyihámor, a Rendszer Ellenes Költőket Elvből Totálisan Tiltó Yószolgálati Egyesület (REKETTYE) főcenzora/

„Nyugalom, csupán hegedűt rejt a hegedűtok, és csak azért nem húzom el a félnótádat rajta, mert én nem leszek a szürkék hegedőse!” /Ady Endre/

„Úristen mit vétettem?! Egy biztos: hiába mondtam még a csúcson: na, most kéne abbahagyni!... De hogy a lejtő egy Marianna árok lenne, ahol világhírű költőnk lassan hangsebességgel közelít az aljára, még én sem gondoltam volna. A költő méltán híres leánya mondta a minap: Nem baj Isten megbocsájt. Már mindent értek...” /P. Gergő, a költő reál végzettségű mérnökkollégája/

„Jaj, költő úr, a szegény ember szükségében lop, hogy otthon betömje az éhes szájakat, oszt’ tömlöcbe vetik, míg a gazdagok sokat kizsarolnak tőlünk és még ki is tüntetik őket érte! Itt nem igazságszolgáltatás van, hanem jogszolgáltatás és az is erkölcstelenül! Jaj, jaj!” /Tiborc, panaszkodó paraszt/

„Erkölcsös jogrend? Igazságos ítélkezés? Törvény előtti egyenlőség? Hol él maga, demokráciában?! Pfúj!” /Zsebbe Belemind, Észak-Lopélia uralkodója/

„Igazság? Mi az igazság?” /Poncius Pilátus, Júdea helytartója/

„Költő polgártárs, önnek nincs félnivalója, mi megvédjük! További részletek megbeszélése végett legyen ma éjfélkor a Külső Porhüvely út temető melletti kivilágítatlan szakaszán. Különleges ismertetőjelként tartson a hóna alatt egy létrát! Ja, és senkinek egy szót sem!” /Selyemzsinór Simon, a Szószátyár Entellektüeleket Merénylettel Élettelenítők Társaságának (SZEMÉT) betanított bérgyilkosa/

„Bár a versei miatt megérdemelné, mon ami, hogy valami váratlan érje, mégis azt tanácsolnám, hogy ne menjen gázolásálló mellény nélkül a Külső Porhüvely útra! A szürke agysejtjeim azt súgják, hogy ott talán egy kis veszély fenyegetné, a rendőrség pedig utólag véletlen balesetet állapítana meg.” /Hercule Poirot, belga mesterdetektív/

„Micsoda virtuóz rímkezelés! A költő a vegytiszta összecsengés oltárára helyezett verstani Prokrutész ágyba fekteti a túlméretezett szavakat és a magasabb szintű beteljesedés érdekében könyörtelenül lemetszi a fölöslegesnek bizonyuló betűket! Az avítt és félholt nyelv immár sehol nincs biztonságban a nyelvújításért küzdő Frady Endre elszánt keresztes hadjáratától! Társadalmi szókimondás és rettenthetetlen grammatikai szankciók együttese helyezi ezt a művet a világirodalom legmagasabb polcára, ahová már csak létrával juthat fel a földi halandó! Ebből még bestseller lesz, akárki meglássa!” /Pöröly Perecné Vágó Vendetta, a Lefejelt Múzsa című szubkulturális versportál tördelőszerkesztője/

„Nővérke, könyörögve kérem a nyugiszurimat!!! Amikor megpróbáltam felolvasni a minden költészeti konvenciót és kulturális mázat önmagáról levedlő versszakbarbárnak a legújabb elmeroggyanatát, a véletlenül a szobában tartózkodó anyám előbb sírógörcsöt kapott, majd sikítva a Muzsika TV elé vetette magát! Én pedig léket kapott aggyal azóta is csak József Attila szavait tudom mantrázni: Nagyon fáj! Nagyon fáj! Nagyon fáj!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Texasban én vagyok a rend, az igazságszolgáltatás és az élet. Boldogok, akiket üldöznek az igazságért, mert üldözőiknek személyesen rúgom le az összes fejét.” /Chuck Norris/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2017/02/hallgatni-aran.html

eßemfaßom meg áll 2017.02.15. 17:36:25

"Blama vastagon!"

medián 2017 január:

„választani tudó biztos szavazók”

fidesz: 60%
együtt: 3%

Attilajukkaja 2017.02.15. 19:19:48

@Frady Endre:
Igen! Nagyon jó!
De ezt már olvastam tőled. Vagy nem?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.16. 09:25:35

@Attilajukkaja: Olvashattad, mert ez nem friss vers. Majdnem két hetes... :)
süti beállítások módosítása