Kerepesi Tibor

Ki köpött szembe kit?

2016. június 27. - Kerepesi Tibor

Most írhatnék arról, hogy Rákosi-féle Magyarországon 1949-ben megrendezett Világifjúsági Találkozó jelmondata szerint:

„Fiatalok, egyesüljetek, előre a tartós békéért, a demokráciáért, a népek nemzeti függetlenségéért és egy jobb jövőért!”

Ezen a VIT-en résztvevők az akkori propaganda szerint, még a Népstadion építésében is segítettek. Annak a stadionnak az építésében, melyet Rákosiék az 1960-as olimpia központi stadionjának akartak létrehozni, de tudjuk, hogy 1955-ban Róma kapta meg a rendezési jogot.

Most éppen bontják azt a stadiont, hogy építsenek egy újat, amit Orbánék a 2024-es olimpia központi stadionjának szánnak, tehát megint pályázunk, mert megint szükség van a nyomor elfedésére.

06-27.jpg

Most írhatnék arról, hogy a diktátorok már Rómában is tudták: kenyér és cirkusz kell a népnek.

És ha kevesebb a kenyér, legyen több a cirkusz!

Írhatnék a talán nem is különös párhuzamokról, melyek a kommunista diktatúra és az orbáni rendszer között találhatóak, hogy akkor is és most is sporttal próbálták elfedni a gazdasági problémákat, és aki a sportsikerek mellett ezekre is fel akarja hívni a figyelmet, az minimum „nemzetáruló”

Az viszont elgondolkodtató, hogy a fent idézett jelmondat 1949-ből és nem 2016-ból való!

Persze írhatnék az őszi tökfölösleges népszavazásról, ami az EU-t semmire sem kötelezi, kizárólag hazánk pozícióit, megítélését ronthatja, mert milyen keresztény az, aki az üldözöttek ellenében kampányol és milyen egyházfi vagy szektavezér az, aki beáll ebbe a sorba? Egyébként mi is történik, ha a komoly, milliárdokat felemésztő népszavazás következményeként nem helyeznek el nálunk kvóta alapon menekülőket? Vélhetőleg „kártérítést” kell fizetni azon országoknak, akik befogadják őket. Ezek a letelepülők kapnak EU-s papírokat, amivel szabadon közlekedhetnek Európában, tehát gond nélkül jöhetnek Magyarországra is. Szóval akkor mi értelme van a népszavazásnak?

De nem is erről szeretnék írni, hanem a magyar labdarúgó edzőkről, akik minden egyes alkalommal, amikor külföldi szövetségi kapitányt neveznek ki válogatott élére, a hazai szakma arcul köpéséről kezdenek beszélni. De milyen is ez a hazai szakma nemzetközi mércével mérve?

1986-ban voltunk utoljára világbajnokságon, 1966 óta nem jutottunk tovább a csoportunkból és 1954 óta az egyenes kieséses rendszer első körét nem éltük túl felnőtt világversenyen. Igaz, érvelni lehet azzal, hogy Egervári az U20-as csapatattal világbajnoki bronzérmet szerzett 2009-ben, de azt a csapatot holland szakemberek rakták össze és Egervárit a VB előtt tették meg a vezetőjévé. Most azok a labdarúgók, akik két éve még nyolcat kaptak Hollandiában magyar szövetségi kapitánnyal, német „technológiával” felkészítve vereség nélkül lettek csoportelsők az EB-n és a FIFA világranglista szerinti legjobb európai csapat tudta csak megadásra bírni őket. Miért is? Felmérték, hogy milyen fizikai, technikai, mentális képességeik vannak, és ahhoz építették fel precízen a taktikát az ellenfelek pontos elemzését követően, és ezek az ezerszer „kiátkozott” játékosok elhitték és meg is valósították azt, és valóban HŐSÖK lettek.

Be kell látnunk, hogy nekünk nincs Messink, C. Ronaldónk, Iniestánk, Modricsunk, de van Királyunk (de még mekkora Király!), van Geránk, Szalaink és még legalább 20 olyan játékosunk, akikkel a „Magyarországon világhírű” magyar edzők gyakorlatilag „0” azaz nulla eredményt tudtak elérni, mert sem a nemzetközi porondot, az ottani követelményeket, sem a saját játékosaik képességeit nem ismerték. Csak megsértődni tudnak és köpködni mindenkire, aki megpróbál tenni valamit is, úgy, hogy senki sem kíváncsi a véleményükre (szerencsére). Gyakorlatilag magyar klubedzőnek sem felelne meg a többségük a nemzetközi tapasztalatlanságuk miatt.

Arról nem kell álmodoznunk, hogy lesz magyar, nemzetközi mércével is jelentős klubcsapatunk és nem azért, mert nem lehet elég tehetséget találni az országban. (Olvastam, hogy Izlandon gyerekekkel is csak olyan edző foglalkozhat, akinek minimum UEFA „B” licences végzettsége van. Sikerült olyan programot végigvinniük egy maroknyi játékossal, hogy komoly ellenfelei lehetnek bármely európai válogatottnak. Amit meg lehet tanulni megtanulták és azt bármilyen testhelyzetben és napszakban is tudják. Nálunk hol vannak ilyen szakemberek a gyerekek mellett?). Pénz, sok pénz kellene még ahhoz is, hogy európai középcsapatot alakítsanak ki. Elég megnézni egy holland, belga csapat éves költségvetését és máris kiderül a különbség! Nem kongó stadionokat kell építeni, hanem szakembereket kell képezni és gyerekekkel szakszerűen foglalkozni, hogy évek múlva top csapatok figyeljenek fel rájuk és akkor majd lassan, nagyon lassan lesz pénz stadionokra és lesznek nemzetközi szintű edzőink. Előbb viszont a jelenlegi „nagy tudású”, de mindenképpen saját maguk nagyságától elájult edzőket érdemeik elismerése mellett más beosztásba kell helyezni.

Ezeknek a másokat mindig csak köpködő tudoroknak most végre a saját kudarcaikon, kishitűségükön túllépő válogatott játékosok mutatták meg, hogy többet tudnak, mint ők azt valaha is képzelték. Kissé vulgárisan: megfordultak és telibe, az arcukba köpték, vágták az igazságot! "Ezt ti nem tudjátok!"

12117703_458887_c87a32fd7c33179cc3553a3f3313fe30_wm.jpg

                                                                                                                                            (forrás: Index.hu)

Ezek a kiváló emberek, akik most ennyi örömet okoztak nekünk, a letéteményesei annak, hogy legyen egy tartósan jó válogatottunk és talán olyan klubcsapataink is, akik nem csak augusztusig érdekeltek a nemzetközi kupákban. Viszont ismerve a magyar valóságot, már várom, hogy a tehetségtelen, irigy, teljesítmény nélküli, de azért jól megélő magyar edzők mikor kezdik el fúrni Storckot?

A bejegyzés trackback címe:

https://kerepesi-tibor.blog.hu/api/trackback/id/tr498847830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sas70 2016.06.27. 15:48:00

Mikor kezdik el fúrni? Már fúrják és ők jobban tudják! Csak az a baj, hogy ezt a kurva focit gólra játsszák és egyelőre még az eredmény mást mutat. A szakemberek dolgoznak és nem pofáznak!
Nem szeretem a focit, pláne a magyar focit, de ez most más. Most szeretem, mert szerethető, látszik benne a munka és az eredmény.

Kivlov 2016.06.27. 16:10:37

Pontosan. Rég fúrják, már U20-as korszakában fúrták.
Ott kéne kezdeni, hogy a "nagy" mezey-féle edzőképzést kihajítjuk a fenébe.
Nemzetközi sztenderd alapján kézzük ki az edzőket, kötelező külföldi szakmai út. Utána ezeket az utánpótlásba betolni.

Janossz 2016.06.27. 16:13:06

Ezek a jóemberek nem is értik a szituációt. Nyilatkoznak, szerepelnek, véleményük van....
Úgy kéne menekülniük a nyilvánosságtól, mint a parlamenti folyosón szokás bizonyos demokráciákban.
Megbuktak, mind, van amelyik többször is, a válogatott közelébe se engedném őket többé (amíg a Storck itt van, nem kell nekik odamenni) de jobban teszik, ha a játékosokat is nagy ívben kerülik. Ők csináltak ezekből a fiúkból bohócot évtizedekig.
Mondjuk egy-két falusi stadion helyett edzőakadémiát kéne inkább összehozni, szigorúan import-tanerőkkel, ezt a "szakmát" meg érdemei elismerése mellett gyorsan elfelejteni.
És akkor még az is lehet, hogy a klubcsapatok is mennének egy-két kört a kupákban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.06.27. 16:17:23

A FIFA ranglistát senki ne használja érvelésre, az egy vicc annak metodikája miatt..

belekotty 2016.06.27. 16:39:57

Amíg a magyar klubcsapatoknál az a bevett rendszer, hogy a fiatal játékosok akkor kerülhetnek a csapatba ha apuka fizet, akkor nincs miről beszélni.

HaCS 2016.06.27. 16:43:16

www.youtube.com/watch?v=fwi5LQhvcQc

Csank János a Mai helyzetben 2016.06.16.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.06.27. 16:50:31

@sas70: Nincs esélyük. Ez az eredmény jelentős tekintélyt, és befolyást biztosít majd Storcknak, a régi gárdát pedig szépen nyugdíjazzák majd..

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.06.27. 17:12:05

A sorsfordító Dárdai Pál kinevezésekor a "hazai szakma arcul köpése" mondatával önmagát még jobban lejárató Bognár Györgyöt a mai napig "szakértő" szerepben működteti a televízió és a fociviktátorunk kinevezte őt a Felcsút edzőjévé.
Hol látszik itt komoly változás?
Amíg ezt a honi ingyenélő, korrupt pénzmosodát valaki ki nem takarítja, addig itt hosszú távon semmi jóra nem lehet számítani...
Amúgy természetesen hajrá Bernd Storck!!! :)))

Gazz 2016.06.27. 17:29:22

Hogy mertek kételkedni abban, hogy Pinyő volt, aki lefektette az alapokat, és összerakta a csapatot? :-D

Lajos Csánó 2016.06.27. 17:34:40

Sajnos a Magyar edzőknek a megélhetésük függ a csapatok tulajától,ezért nem is mernek "okoskodni"!

herut 2016.06.27. 18:15:27

A cikk és az eddigi hozzászólások minden mondatával egyetértek.

Janossz 2016.06.27. 18:19:42

@Gazz: Csányi, aki nem nagy rajongója Pintérnek, azzal indokolta a kinevezését ennek a szerencsétlennek, hogy AJÁNLOTTÁK.
Ugyan ki ajánlhat az MLSZ elnökének meggyőződése ellenére valakit, akit elfogad?
Költői kérdés volt.

Scagnetti 2016.06.27. 18:27:32

Biztos elkezdik majd fúrni, ha esetleg eddig már nem tették volna, de az után az őrület után, ami az EB-t itthon követte, nehéz dolguk lesz.

vilagpolgar 2016.06.27. 19:25:06

Olvassátok el Dárdai könyvét, abban leírja, hogy már a kinevezésekor a hátsó ajtón kellett elhagynia az épületet, mert az elődje elöl várta...

Borzasztó nehéz időszak jön most a magyar válogatottban. A látványos rész, a siker megvolt, most évekig tartó lövészárok-harcnak kell következnie az MLSZ-nél és az NB1-nél. A századszor is leszerepelt, inkompetens magyar edzői lobbi bosszúra éhes, és jelenleg még ők vannak az NB1-ben, innen kell majd szépen kiszorítani őket. A jövő azon múlik, hogy a most 7-8 éves utánpótlást már a modern, nemzetközi edzésmódszerek, vagy továbbra is az elavult magyar edzők utasításai alapján edzik-e. Ha az előbbi történik, akkor 8-10 év múlva lesznek majd magyar játékosok topligákban, visszajön a kreativitás, és tartósan meg tudunk telepedni azon a szinten, ahol az ország mérete ezt indikálná (minimum románok, szlovákok szintjén, de a horvátok szintje is elérhető). Remélem Csányi most belátta, hogy nincs más út, és ezen fognak dolgozni.

miketbeszéltek 2016.06.27. 19:50:13

Sok jó meglátás van a cikkben, de mi a szösznek kellett bekavarni a bevándorlást? Ráadásul ismét olyan csúsztatással, ami nagyon emlékeztet a másik szélsőségre, a szélsőjobb megnyilvánulásaira! Szándékosan nem akarja látni a blogszerző, hogy annak ellenére, hogy a migráns-ügyet valóban maximálisan és sokszor demagóg módon használja ki a kormányzat, és szítja is az indulatokat, de sok, felelősségteljesen gondolkozó honfitársunk nem a valódi menekültek ellen, hanem a menekülteket kihasználó, az Európai kultúrát veszélyeztető invázió ellen "kampányol"!

nemecsekerno_007 2016.06.27. 20:04:07

@vilagpolgar: Jaja, a foci az ország állatorvosi lova :) Az NBI-es magyar "edzőkhöz" hasonló féltudású "szakemberek" nagyon sok helyen vannak, az egyetemektől a közigazgatásig, a cégektől az alapítványokig. Azokat is jó lenne már elküldeni a p***ba. Nem lesz egyszerű egyik se.

torró 2016.06.27. 20:24:22

A foci része oké részemről is, de a politikával miért kell elrontani? A migránsok már száz milliószor ki lett tárgyalva, de a szerző úgy van ezzel, mint Hofi falugyűlésében a Józsi bácsi, "hogy azé, csak énekeljük el a himnuszt". Vagy nem kell csúsztatni. Itt aki kommentel, ezer információt tud begyűjteni, ami alaposan meg kérdőjelezi a posztíró véleményét. A politika meg jelen van,/SAJNOS/ , nem csak nálunk, hanem nemzetközi szinten is. Csak másképp. Ide valóban külföldről kellene edzőket behozni, meg vezetőt is. Akik kimennek külföldi csapatokhoz játszani, elmondják mennyivel komolyabb felkészülés folyik. Stadion! Azt is elmondják, hogy a legkisebb csapatoknál is kulturáltabb felszerelt öltözők stb van mint nálunk az NB1 -n. Mondjuk Felcsut szerintem is túlzás.

Dzsohàr 2016.06.27. 22:08:41

Bevallom őszintén hogy én egy egyszerű foci szerető ember vagyok és nem sokra emlékszem az edzőkre, de nem ez a Csank János volt a sz. kapitány mikor játszottunk a joguszlávokkal?
Biztos értenek a focihoz a"nagy magyar edzők"! De mit értek el???
Ezek után kell majd Stocrknak a kitartás a szurkolóktól ha majd jönnek a hullám völgyek!
Nehogy úgy járjon mint a Fradi edző aki kivitte a Fradit a BL-be aztán az első magyar bajnoki vereség után leanyáztak és lemondott!

MIx 2016.06.28. 08:15:28

A magyar foci leképezi az ország mentalitását: kevés, vagy semmi munkával nagy pénzeket leszakítani, jól helyezkedni, csak nagy pofával követelőz.i. Teljesítmény helyett. Magyarország élen jár az együtt-nem-működésben. Nemzetközi kutatások igazolják. A magyar focimeccseken is ezt láttam: valamelyik szerencsétlen meghapja a labdát, szabadulna tőle, de nincs kinek továbbpasszolni, mert a társak elbújnak az ellenfél mögé. Berúgja egy tömegbe, aztán majd lesz valami. A társak nem helyezkednek, hogy tiszták legyenek. A focistáink nem tudják lekezelni az érkező labdát (10_20 százalékban igen). Nem törnek az ellenfél kapuja felé, hátrafelé játszanak. Nincsene hosszú átívelő passzok, csak néhány de az méterekkel célt téveszt.
Ezt láttam a tv-ben.
Hogy néhányuk külföldön sikeres, azt mutatja, vannak tehetségek, akik egy nem magyar mentalitású csapat szellemét átvéve sikeres tud lenni.
Mint csempéző ismerősöm, aki itthon összecsapja a munkát, németben meg precíz kiváló munkát végez, mert megkövetelik, s csak jó munkáért fizetnek.
Több tízezren élnek a magyar fociból (sportigazgatók, szakosztályvezetők, edzők, segédedzők, gyútók, orvosok, ujságírók, tévé kommentátorok, szakértők, pénzmosók, fel sem sorolhatók olyan sokan vannak).
Ők mind abban érdekeltek, hogy a 0 focit is eladják nekünk.
S egyenlőre ez sikerül is.
Majd ha az orszáh is teljesítményből akar megélni, s a teljesítményt fizetik meg, akkor lesz nekünk jó focink (is).
Vajon mikor lesz ez?

DFK 2016.06.28. 09:03:29

Párizs és Brüsszel után elég szerény szellemi képességekkel kell bírni a további migránssimogatáshoz (van másik verzió is, de azért kitiltás jár a balos és liberális blogokból).

igazi hős 2016.06.28. 09:03:35

Az egész focikultúránk az emlékekből él, tanulni, építkezni pedig egyáltalán nem akar. Ez más sportokra is elmondható, de a foci a legnépszerűbb akár játékosszám, akár nézőszám alapján, a fociba megy a legtöbb pénz, a focisták keresnek a legjobban. Viszont amennyiből vesz egy csapat egy 3. osztályú angolt, annyiból az utánpótlást nagyon komolyan fel lehetne futtatni. De ahhoz előbb az egész képzést és válogatást mérés és kompetencia alapúvá kéne tenni. Ezzel szemben nálunk úgy mennek a dolgok ahogy, lásd Orbán Gáspár pályafutását. (Igen, ez politizálás, de mit tegyünk, ha a politika mászik bele a fociba???)

Peterpapo 2016.06.28. 09:06:47

Nagyon örülök a sikernek és le a kalappal a csapat előtt, mert látszott, hogy tényleg odatették magukat és éltek a lehetőséggel, de azért hősöknek nem neveznék őket. Akkor már inkább a háromszor egymás után olimpiai aranyat szerzett vízilabda válogatottat lehetne annak nevezni, de őket valahogy nem vitték ki a hősök terére miután hazaérkeztek. A három EB aranyat szerzett Kozák Danuta azt nyilatkozta, hogy csak szerényen van a sikereivel, mert mindenki az Olimpiára készül.

Fehalo Faja 2016.06.28. 10:11:50

"Igaz, érvelni lehet azzal, hogy Egervári az U20-as csapatattal világbajnoki bronzérmet szerzett 2009-ben, de azt a csapatot holland szakemberek rakták össze és Egervárit a VB előtt tették meg a vezetőjévé."

Lehetne név szerint, milyen holland szakemberek rakták össze azt az U19-es csapatot, amelyik 2008-ban Plzenben kiharcolta a továbbjutást az U20-as egyiptomi VB-re?

McZozo 2016.06.28. 12:25:04

@MIx: "Ők mind abban érdekeltek, hogy a 0 focit is eladják nekünk."
Az igaz hogy ebben erdekeltek, de mar reg nem nagyon tudjak eladni nekunk, mert a tv be se nagyon nezi senki illetve a stadionba se megy ki a kutya se. A baj ott van hogy allami penzekbol tartjak el meg igy is oket olyan szinten ami a Magyar atlagemberhez kepest meg mindig kanaan.
Ha azt mondanak nekik hogy a nezettsegetek tart el titeket m ostantol lenne valtozas mert a fele haromnegyede lehuto menne a levesbe. DE amig teljesitmeny nelkul ennyire jol meg lehet elni nem less valtozas.

blaubner 2016.06.28. 13:20:07

kár volt elrontani a posztot a politikai bevezetővel, se tartalmilag, se logikailag nem kapcsolódik a fő témához.

nemecsekerno_007 2016.06.28. 13:47:23

@MIx: Az egyetemeken se minden oktató versenyképes nemzeközi szinten. De mondhatnék nagyon sok példát a velünk élő szocializmuról.

Dr.Traktor 2016.06.28. 14:00:20

@blaubner: ráadásul fárasztó és kontraproduktív

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.06.28. 14:34:02

@Janossz: "Csányi, aki nem nagy rajongója Pintérnek, azzal indokolta a kinevezését ennek a szerencsétlennek, hogy AJÁNLOTTÁK."

Csányi nem ért a focihoz, legalább ezt tudja. Tehát másokra hallgat. De aztán azokat is lecserélte akikre hallgatott, majd az újak tanácsára Dárdaira bízta a dolgot. Innen már tudjuk.

nu pagagyí 2016.06.28. 14:40:48

Magyarországon csak azok a szigetek működnek úgy-ahogy, ahol befuccsoltak a sógor-koma viszonyok és előtérbe került valami véletlen folytán, a teljesítmény-elv. A foci egy ilyen szigetté kezdett átváltozni, valószínűleg Csányi hatására. Ha nem felejti el, hogy a gátat állandóan erősíteni kell a szigetet körülvevő posvány buzgárai ellen, akkor talán még örülhetünk. Nem lesz könnyű, mert ahol siker van, ott rögtön megjelennek a hasznot kisajátító ingyenélők.

sakkosfx 2016.06.28. 15:35:52

Még arra az edzőre sem haragudhattunk, aki a 3osztályban sem engedte focizni a játékost, de a válogatottba belefért! Egy edző csak egy edző és akkor pofázhat, ha kikérik a véleményét! Ezt a mentalitást csak a legnagyobb hatalommal rendelkező Orbán írhatja felül! És még neki sem lesz könnyű!

vuvuvu2 2016.06.28. 16:44:01

@A megvalósult amerikai ólom..: Egyetértek, Storcknak akkora lett a respektje és nem csak a csoportelsőség okán - azért mert képes a csapatépítésre, motiválásra, meccs közbeni taktikai igazításra és még egy csomó minden másra - hogy nem tudják kikezdeni. Azon kell lenni, hogy minél tovább velünk maradjon és a profizmust amit idehozott elsajátítani.

micsoda? 2016.06.28. 17:17:08

"Ezeknek a másokat mindig csak köpködő tudoroknak......" Telitalálat, de nemcsak a focira. Például nap, mint nap Szíjjártó Péter visszaszólásait olvashatjuk, mindenki ellenség aki nem úgy gondolkodik ahogy a magyar. Vagy mindenki libsi akinek saját véleménye eltér a közmédiában hangzottaktól. Aztán hiába itt a szomszédos Ausztria, akik a válságot sem érzeték meg, tőlük sem tanulunk. Ugyan már, másokban a szálkát, magunkban a gerendát....:)

5perc 2016.06.28. 17:49:32

Volt már nekünk Lothar Matthäusunk is. Ő se ment semmire.

grafoguru 2016.06.28. 17:54:16

@vuvuvu2:
"Storcknak akkora lett a respektje és nem csak a csoportelsőség okán - azért mert képes a csapatépítésre, motiválásra, meccs közbeni taktikai igazításra és még egy csomó minden másra - hogy nem tudják kikezdeni. "

Dehogynem. Majd csak figyelj. Nem kell sokáig várni. Egy egész lealázott, nulla tudású, érdemtelenül jól élő hadsereg áll készenlétben erre. Pont az veri ki a biztosítékot náluk, hogy Storck " képes a csapatépítésre, motiválásra, meccs közbeni taktikai igazításra és még egy csomó minden másra".
És Storck nincs anyagilag rákényszerülve arra, hogy mindent benyeljen. Ha besokall, simán beint.
Győzni fognak ezek a tetvek.
Ne legyen igazam. (De lesz. Sajnos.)

7tom 2016.06.28. 19:04:41

Magyar edzőket nem szabadna NB1 közelébe engedni, sem tehetséges gyerekek közé, mert csak elrontják őket.Kellene egy évtized átmenet, még meg nem tanulják a szakmát.

gizmo26666 2016.06.28. 19:58:01

Nem szeretem a magyar focit.
De azt a focit amit a válogatott játszik, szeretem, mert az kozmopolita, idegenszívű és nem magyar.
A magyar edzők meg kapják be.

fda 2016.06.28. 21:46:26

1. Hogy jön a focis okoskodáshoz a migránsügyi népszavazás?

2. Nem az van, hogy el nem ismerve bár, de szép lassan egész Európa belátta, hogy a kormányunk igen előrelátó volt migránsügyben? Nem az van, hogy már sehol nem várják őket boldogan, nem jönnek eléjük taxival, mint az osztrákok pár hónapja? Nem lengetnek nekik zászlót, mint a németek?

Egyébként kedves cikkíró, add meg a lakcímedet, az utcád végében biztosan van egy üres telek, ahova a befogadandó menekültek egy százalékát, mondjuk párezer embert el lehet helyezni pár hónapra, aztán kenhetsz nekik szendvicset is délutánonként.

bda 2016.06.28. 22:35:13

Anno Bognár Gyuri a magyar edzői szakma szembe köpése Dárdai kinevezése, hanem szóról-szóra így mondta, de a lényege ez volt. Egy ilyen kijelentés után még volt képe a képernyők elé ülni és szakérteni az EB alatt. Ha én ekkora lyukra futok akkor lapos kúszásba váltok, nem ám elmegyek észt osztani. Addig amíg a fától nem látják az erdőt ezek a semmire kellők addig nagyon nehéz lesz.
süti beállítások módosítása